مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۷ فقره پرونده در خصوص تعهدات ارزی در گلستان تشکیل شده که ۴۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

افزایش ۴۶ درصدی پرونده های تخلفات ارزی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ تقی حسام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پرونده های تعهدات ارزی اظهارکرد: پرونده های تشکیل شده در این بخش بر مبنای آن است که یا کالا وارد نشده یا ناقص وارد می شود و در زمره پرونده های مهم و ملی قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان عنوان کرد: در سال گذشته ۱۴۲ فقره پرونده در این زمینه داشتیم و در ۱۰ ماهه امسال به ۲۰۷ فقره رسیده که ۴۶ درصد افزایش داشته و ۶ فقره پرونده هم در حال رسیدگی است.

حسام بیان کرد: در زمینه قاچاق ارز همین یک فقره پرونده داشتیم که قطعی شده و بر مبنای آن از یک تبعه قزاقستان ۴۸ هزار و ۳۰۰ دلار آمریکا در فرودگاه کشف و دلارها به نفع دولت ضبط و مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هم جریمه شد.

وی اظهارکرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته حدود هزار و ۳۰۰ فقره پرونده بهداشتی برای اصناف در مورد کرونا تشکیل شده که در ۱۰ ماهه امسال به هزار و ۵۷۶ فقره رسیده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با اشاره به طرح شفاف‌سازی، افزود: واحدهای تولیدی باید آنالیز قیمت را محاسبه کرده و آن را بر روی کالا درج کند ولی هم اکنون قیمت واقعی بر روی آن درج نمی شود.

وی بیان کرد: فاکتور خرید مغازه دار از کارخانه و شرکت کمتر از قیمت درج شده بر روی آن کالا است و تولیدکننده بیان می کند با این روش می تواند با دیگران رقابت کند.

حسام اضافه کرد: دولت اعلام کرده از این پس باید قیمت واقعی بر روی کالا درج شده و مالیات بر اساس آن دریافت خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار