رئیس اداره دامپزشکی کردکوی از اجرای طرح کنترل و تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

تشدید نظارت بر عرضه فرآورده‌های دامی در کردکوی/لزوم واکسیناسیون سالانه سگ ها در برابر هاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین مهینی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در شهرستان کردکوی ارتباط و هماهنگی مطلوبی بین دستگاه های اجرایی از جمله اداره دامپزشکی و سایر دستگاه ها برقرار است، با توجه به اینکه دغدغه های مشترکی بین اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان وجود دارد با هدف افزایش ارتقای سطح بهداشتی شهرستان کردکوی نشستی برگزار کردیم و برنامه ریزی هایی برای سال 1401 انجام شده است.

وی از طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های  خام دامی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان کردکوی خبر داد و افزود: با توجه به پیش رو بودن سال نو و ماه مبارک رمضان تشدید نظارت ها و کنترل بهداشتی فرآوردهای دامی در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی کردکوی هدف از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی را افزایش سطح رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور و پیشگیری از هرگونه تخلف بهداشتی دانست و بیان کرد: تولید کنندگان و عرضه کنندگان انواع فراورده های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

با بیان اینکه کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام از دیگر برنامه های ما است، خاطرنشان کرد: بروسلوز(تب مالت) و هاری دو بیماری مشترک بین انسان و دام است که منشأ آن از نشخوارکنندگان هستند و شیوع آن خسارت هایی را به دنبال دارد.

مهینی با بیان اینکه هدف ما ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت مردم است، تأکید کرد: بروسلوز(تب مالت) یک بیماری مزمن است که در درازمدت انسان را درگیر می کند و یکی از راه های پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون دام و انجام غربالگری و خون گیری از دامداران است.

وی با بیان اینکه در کنترل بیماری هاری نیز باید نظارت بر افرادی که از سگ نگهداری می کنند افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در کنترل بیماری هاری نظارت ها بر افرادی که در شهرها و روستاها از سگ نگهداری می کنند بیشتر خواهد شد تا نسبت به واکسیناسیون سالانه حیوانات خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار