رییس هیات مدیره شرکت تعاونی قایقرانان بندرترکمن گفت: ملوانان منطقه در چهارمین روز از فروردین امسال با ارائه ۵۰۰ سرویس حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را با استفاده از شناورهای سبک به جزیره آشوراده منتقل کردند.

۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر نوروزی از جزیره آشوراده دیدن کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مناف محمودی روز جمعه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر با وجود آن که امکانات کمی برای ارائه به گردشگران دارد اما به دلیل طبیعت بکر و ناشناخته مورد توجه مسافران به خصوص طبیعت‌گردان است.

وی بیان کرد: موارد و امکانات ایمنی لازم برای خدمات رسانی مناسب به مسافران مد نظر قرار گرفته و تمامی قایق ها از لحاظ فنی معاینه و سرویس کلی شده است.

محمودی با اشاره به اینکه در ایام نوروز مسافران زیادی به بندرترکمن سفر کرده و بسیاری از آنان از آشوراده بازدید می کنند، گفت: در ایام نوروز گشت های ساحلی در سواحل دریایی و مسیر جزیره آشوراده پررونق خواهد بود.

همچنین مدیر بازارچه های ساحلی سنتی بندرترکمن از رونق حضور گردشگران نوروزی در غرفه‌های این مراکز تجاری خبر داد و گفت: در چهارمین روز فروردین ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار مسافر از حدود ۴۰۰ غرفه بازارچه‌های قدیم و جدید ساحلی بندرترکمن دیدن کردند.

مظفر آذیش روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : روز گذشته بیش از چهار هزار خودرو در پارکینگ عمومی این‌مراکز تجاری پذیرش شد.

بندرترکمن از شهرهای غربی گلستان بوده و در فاصله ۴۰ کیلومتری از گرگان واقع است، این شهرستان افزون بر ۸۰هزار نفر جمعیت دارد.

بندرترکمن با وجود جاذبه های طبیعی مانند دریا، جزیره آشوراده و صنایع دستی ترکمن یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان گلستان محسوب می شود.

صنایع دستی این شهرستان قالی، قالیچه و پشتی ترکمنی، سوزن دوی، زیورآلات و نمدمالی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار