استفاده از وسایل گرما زا در چادر های مسافرتی احتمال مرگ خاموش را به همراه دارد.

خطر استفاده از وسایل گرما زا در چادر های مسافرتی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گلستان ، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت : هنگام شب با توجه به برودت و کاهش دما  مسافران نوروزی که از چادرهای مسافرتی استفاده می کنند بعضاً برای گرم کردن هوای داخل چادر وسایل گرمایشی غیر استاندارد روشن می کنند و با بی احتیاطی یا نا آگاهی در این خصوص مرگ خود و نزدیکان‌شان را رقم می‌زنند.
موسی الرضا صفری افزود:متاسفانه از ابتدای سال جدید شاهد چندین مورد حادثه مرگ شهروندانی بودیم که به علت نا آگاهی از خطر استفاده از کپسول پیک نیکی در چادرهای مسافرتی قربانی مرگ خاموش شده اند.

وی گفت : به همین منظور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با استقرار تیم های هشدار و پیشگیری از حادثه در مکان های اسکان مسافران با اعلام هشدارهای ایمنی به وسیله آمپلی فایر خودرویی و مراجعه به چادرهای مسافرتی و توزیع تراکت شناخت قاتل خاموش ، مسافران عزیز نوروزی را با خطر پیش رو آشنا می کنند .
صفری در ادامه افزود : گاز منوکسید کربن گازی بی بو، بی رنگ و کمی سبک‌تر از هواست و این گاز به علت قابلیت انتشار بسیار بالایی که دارد به سرعت تمام فضای محیط را انباشته می کند و همه حاضران را در معرض مسمومیت قرار می دهد. از اولین نشانه های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن و در ادامه سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس های سریع و کوتاه است و اگر افراد کماکان در این محیط آلوده باقی بمانند در حالت تشنج، بیهوشی و حتی کما قرار گرفته و به مرگ منجر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار