عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

کمبود برق و آب در استان گلستان/ ‌خاموشی در تابستان قطعی است

تسنیم نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در گلستان ۸۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی و۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و اگر مردم ۸ تا ۱۰ درصد کمتر مصرف کنند این ذخیره‌سازی سبب می‌شود که صنعت دچار خاموشی نشود.

سیدمحمدرضا سیدالنگی صبح امروز در جمع اعضای شوراهای استان گلستان با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است، اظهار داشت: در گلستان 80 درصد مصرف برق در بخش خانگی و80 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است و اگر مردم 8 تا 10 درصد کمتر مصرف کنند این ذخیره‌سازی سبب می‌شود که صنعت دچار خاموشی نشود و ذخایر زیرزمینی هم حفظ شود.

سیدالنگی با اشاره به کمبود برق و آب  در استان، تصریح کرد: در حوزه برق در زمان پیک، مصرف ما 1600مگاوات  است که  سهمیه استان 1100است و ما 500 مگاوات کمبود داریم  ما جز استان‌های هستیم که دریافت کننده انرژی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال همچنان کمبود برق خواهیم داشت البته درخواست افزایش سهمیه را در روز دوشنبه با وزیر نیرو مطرح خواهیم کرد.

 

آب شرب‌ گلستانی‌ها با ۶۲۵ حلقه چاه تامین می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرعامل و ربییس هیات‌ مدیره شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: آب شرب این استان توسط ۶۲۵ حلقه چاه تامین می‌شود که با توجه به کاهش سطح این آب‌ها نیاز است تا فکر اساسی برای حفظ و نگهداری آن شود.

ایرج حیدریان روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه ۹۲ درصد منابع آبی استان با راندمان تنها ۳۱ درصد در کشاورزی مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفاته زمانی که بحث کمبود آب مطرح می‌شود، همه نگاه‌ها معطوف به آب و فاضلابی است که تنها هفت درصد منابع آبی استان را تامین و صرف مصرف شرب می‌کند.

 

تیم بسکتبال شهرداری گرگان مغلوب شیمیدر قم شد

ایرنا نوشت: تیم بسکتبال شهرداری گرگان در سومین مسابقه از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ‌ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور در مقابل شیمیدر قم مغلوب شد تا یک مسابقه دیگر با این تیم داشته باشد.

در این‌ مسابقه که سه‌شنبه شب در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به قضاوت رضا جوادی به عنوان سرداور به همراه هادی سالم و روزبه کلاهدوز به عنوان داوران اول و دوم با نظارت حمید کیان‌ارثی به عنوان ناظر و نماینده فدراسیون برگزار شد، تیم شهرداری گرگان با نتیجه ۷۱ بر ۷۵ نتیجه را واگذار کرد.

 

۵۱ مددجوی زندان‌های گرگان و گنبدکاووس آزاد شدند

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در بازدید امروز از زندان‌های گرگان و گنبدکاووس، ۵۱ مددجو با استفاده از ارفاق‌های قانونی آزاد شدند و یک‌هزار و ۱۷۳ مددجو هم بررسی پرونده با دستور قضایی، مرخصی رفتند یا رای باز شدند.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در صدر هیئتی از دادستان مرکز استان، روسای دادگستری ها و دادستان‌های سراسر استان و قضات اجرای احکام امروز با حضور در زندان‌های استان مشکلات مددجویان این زندان‌ها را بررسی کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که سرکشی قضات از زندان‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: در این سرکشی ها با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان بررسی می‌شود.

 

شادمهر: مسئولان از برج عاجشان پایین بیایند و به فکر اشتغال باشند

ایسنا نوشت: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: دولت و مسئولان باید جلوی انحصار خودرو، واردات تجهیزات پزشکی و تولیدات دامی را بگیرند و از برج عاجشان پایین بیایند و به فکر اشتغال باشند.

امانقلیج شادمهر در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکر شفاهی خود بیان کرد: اولویت برنامه رئیس جمهور و دولتمردان در حوزه اقتصاد و معیشت بود. کاسه صبر اقتصادی مردم لبریز شده است، امروز مردم ایران در حال تحمل فشار حداکثری در زمینه معیشت هستند و باری که طی سال‌ های قبل بر آنها تحمیل شده، آرام آرام به حدی سنگین و طاقت‌ فرسا شده است که حتی با افزودن پر کاهی به شکستن کمر مردم منجر خواهد شد.

 

۱۷۵ واحد صنعتی در گلستان طی سال گذشته راه اندازی شد

مهر نوشت: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طی سال گذشته ۱۷۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال در گلستان افتتاح و راه اندازی شد.

درویش علی حسن زاده ظهر سه شنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های انجام شده تعداد ۱۷۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال در استان گلستان افتتاح و راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در نتیجه راه اندازی این واحدهای صنعتی دو هزار و ۴۶۹ نفر در استان مشغول به کار شدند.

 

تلاش ۴ دونده گلستانی برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی چین

ایسنا نوشت: رئیس هیات دوومیدانی گلستان از تلاش چهار دونده استان، جهت کسب سهیمه بازی‌های آسیایی هانگژو چین خبر داد.

فریدون یلقی، اظهار کرد: اردوی آمادگی دوومیدانی کاران کشور از ۲۰ فروردین به مدت یک ماه در سمنان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه "سیدصادق حسینی" به عنوان مربی و "حمیدرضا کیاء و مبین مداحی" در پرش سه گام و "رضا مقدم" در پرتاب چکش، چهار گلستانی حاضر در این اردو هستند، خاطر نشان کرد: اردوی مذکور جهت حضور پرقدرت در بازی های آسیایی برگزار شده است.

 

۱۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان کشف شد

مهر نوشت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از اجرای ۱۸ طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۴۳۴ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم چوب قاچاق کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از انهدام دو باند قاچاق چوب در سال گذشته هم خبرداد و افزود: باند موریانه‌های جنگل در کردکوی منهدم و ۱۷ نفر از افراد متخلف شامل مالخر، حمل کننده، کارکنان و منابع طبیعی و قرقبانان دستگیر شدند.

 

قرارگاه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی در استان گلستان تشکیل می‌شود

تسنیم نوشت: فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی در گلستان تشکیل با محوریت معاونت علمی و پژوهشی سپاه نینوا و حضور پارک علم و فناوری استان راه‌اندازی می‌شود.

سردارعلی ملک شاهکوهی ظهر امروز با بیان اینکه با توجه به ابلاغ شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، قرارگاه تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی با محوریت معاونت علمی و پژوهشی سپاه نینوا و حضور پارک علم و فناوری استان در قالب  کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف تشکیل شد، اظهار داشت: 6000 شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور وجود دارد در حالی که سهم استان گلستان 49 شرکت است که باید به این مقوله به جد بپردازیم.

 

اختلاف بر سر چرای دام در مراوه تپه/مجروحان راهی بیمارستان شدند

مهر نوشت: فرمانده انتظامی مراوه تپه از مجروح شدن چند دامدار بر اثر اختلاف و درگیری بر سر چرای دام در مراتع این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین غلامی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عصر امروز (سه شنبه) و به دنبال اعلام یک فقره درگیری با چوب بین تعدادی از دامداران در مراتع شهرستان مراوه تپه بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی مراوه تپه افزود: با حضور به موقع ماموران در صحنه و بررسی به عمل آمده مشخص شد تعدادی از دامداران منطقه بر سر منطقه تعلیف و چرای دام با چوب و چماق با یکدیگر درگیر شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار