اتحاد خبر: در ادامه گفتگو با فعالان اجتماعی شهرستان دشتستان، در یکی از عصرهای زمستانی اواخر دی ماه، مهدی مظلومی، چهارمین مهمان دفتر هفته نامه اتحاد جنوب شد تا با وی به گفتگو بنشینیم. موسس "شهروند مسئول در ابتدا من بودم/ شهردار، فرماندار و فرمانده پلیس فتا تعامل خوبی با فعالان اجتماعی دارند/ مشکل آب برازجان حیثیتی شده است...


اعتبار 35 هزار میلیارد ریالی دولت برای کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، سیدمناف هاشمی در نشست شورای معاونان سازمان جهادکشاورزی گلستان اظهار داشت: از این اعتبارات 22 هزار میلیارد ریال به توسعه گلخانه ها، 10 هزار میلیارد ریال به توسعه پرورش میگو و زهکشی اراضی شوراه زار و کم بازده و هچنین سه هزار و 550 میلیارد ریال برای سایر بخش های مرتبط با کشاورزی استان در نظر گرفته شد.

وی از مدیران جهاد کشاورزی گلستان خواست برای جذب این اعتبارات پیگیری مداوم را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار گلستان همچنین خواستار تلاش بیشتر برای جذب سرمایه گذار و استفاده حداکثری از ظرفیت های کشاورزی استان برای ایجاد فرصت شغلی جدید شد.

مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گزارشی گفت: در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات کشاورزی استان به چهار میلیون و 950 هزار تن در سال رسیده در حالی که در ابتدای پیروزی انقلاب این رقم یک میلیون و 500 هزار تن بود.

دومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان 24 و 25 دی سال جاری انجام شد که در آن 614 پروژه زیربنایی کشاورزی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان با افزون بر 19 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 400 نفر بهره برداری شد.

طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان اکنون در استان بیش از 253 واحد صنایع تبدیلی دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت اسمی فرآوری سالانه نزدیک به سه میلیون تن محصول زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی فعالیت دارند.

استان گلستان با جای دادن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا و دارا بودن 667 هزار هکتار زمین زراعی، 30 هزار هکتار باغ، سه میلیون واحد دامی، 970 واحد مرغداری، 482 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع و دسترسی به110 کیلومتر از ساحل دریای خزر از قطب های مهم کشاورزی ایران است.


انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار