مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، در پی وقوع حادثه سیل در مناطق سیستان و بلوچستان، با تشکیل ستاد مردمی به جمع آوری کمک های مردمی پرداخت و کمکی به ارزش 50 میلیون تومان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال کردند.

مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان کمکی به ارزش 50 میلیون تومان به مناطق سیل زده سیستان و بوچستان کمک کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ خانم مریم میر کریمی در گفت و گو با خبرنگار کوثر از گلستان، در خصوص کمک به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، با استناد به روایتی از امام رضا(ع) "بهترین و بالاترین صدقه را، کمک به افراد آسیب دیده و ناتوان دانست".

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی اجمالی به آیات، روایات و سیره انبیاء و اولیاء، بعد از انجام واجبات، هیچ امری، مانند نیکی و خدمت به بندگان، باعث تقرب انسان به درگاه الهی نمی‌شود.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها)گرگان ادامه داد: ارزش و ثواب خدمت به خلق به حدی است که در قرآن و عترت، ارزش و دستگیری از دیگران، نسبت به برخی اعمال عبادی نظیر حج یا عمره مستحب، از ثواب والاتری برخوردار است.

میرکریمی اضافه کرد: در وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله که موجب بروز خسارت می‌شود، نقش مردم بیش از هر زمان دیگر نمود پیدا می‌کند، چنانچه نمونه بارز آن را در حادثه سیل استان های گلستان و لرستان شاهد بودیم.

وی، نقش و حضور طلاب را در کنار دیگر اقشار برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده، پرشور و قابل تحسین دانست و اضافه کرد: ارائه خدماتی نظیر جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی، تشویق عموم مردم برای کمک به مناطق سیل زده در قالب تبلیغ چهره به چهره و مجازی، وظیفه انسانی، دینی و اخلاقی طلاب است.

مدیر مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان اظهار کرد: مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، در پی وقوع حادثه سیل در مناطق سیستان و بلوچستان، با تشکیل ستاد مردمی به جمع آوری کمک های مردمی پرداخت.

میرکریمی، از جمله اقلام جمع آوری شده برای کمک رسانی به مردم سیل زده را مواد غذایی، البسه، پتو، تشک، بالش برشمرد که در مجموع ارزش این کمک ها به مبلغ 50 میلیون تومان برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، در فروردین سال جاری و وقوع سیل در استان گلستان، مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان با دریافت کمک های مردمی و حوزوی، کمک رسانی فراوانی در زمینه های مختلف انجام دادند. همچون: پخت روزانه 1000 پرس غذا، تهیه اقلام بهداشتی، البسه و لوازم خانگی و ... .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار