مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله در رابطه با تصاویر خارج از عرف پخش شده از گردشگران در محوطه خالد نبی توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای تصاویر خارج از عرف پخش شده از خالد نبی چه بود؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از میراث فرهنگی گلستان، محمدعلی سرگزی مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله در خصوص انتشار تصاویری از حضور گردشگران با عدم رعایت شئونات اسلامی در منطقه خالدنبی ضمن بررسی همه‌جانبه موضوع و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی اعلام کرد این گروه‌های ورزشی کوهنوردی به هیچ عنوان از دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان و استان مجوز برگزاری تور نداشته و به شکل غیر مجاز فعالیت کردند.

او افزود: برخورد با تور‌های غیرمجاز گردشگری یکی از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است و از چندی پیش با همکاری و تعامل دستگاه قضایی استان اقدامات سختگیرانه‌تری در این حوزه اجرایی شده است.

سرگزی ادامه داد: گروه‌های ورزشی و کوهنوردی که بی‌توجه به قوانین و حفظ شئونات اسلامی در منطقه خالد نبی شهرستان حضور داشتند، از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی استان و شهرستان مجوز فعالیت نداشته‌اند.

مدیر میراث فرهنگی کلاله گفت: طرح ساماندهی و نظارت بر تور‌های غیرمجاز، با جدیت و قوت با تیمی متشکل از اداره نظارت بر اماکن عمومی استان، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل و پلیس راهور در سطح استان برگزار شده است و در این بازرسی‌ها چندین مورد تور‌های غیرمجاز که افرادی بدون مجوز دفتر خدمات مسافرتی اقدام به تشکیل گروه و برگزاری تور می‌کردند شناسایی شده و پس از بررسی مدارک، تور مذکور منحل شد.

او با اشاره به این‌که فعالیت‌های مجاز در زمینه گردشگری طبق ضوابط و قوانین در حال انجام است، گفت: مهمترین نکته در مجموعه‌های تحت پوشش میراث‌فرهنگی رعایت قانونمندی و حفظ شئونات اسلامی است که در این امر علاوه بر رعایت قانون در محل اقامتگاه‌ها رعایت این امور در فضای مجازی نیز مد نظر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار