مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان :

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: معادن صدف کوهی در دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله قرار دارند اما استقبال سرمایه گذاران از این حوزه اندک است.

استقبال اندک سرمایه گذاران از سرمایه صدف کوهی در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، درویش علی حسن زاده اظهار کرد: گلستان در حوزه‌های مختلفی از جمله صدف کوهی و ید پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد که تکمیل زنجیره‌های تولید در آنها می‌تواند ارزش افزوده بالایی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی افزود: در حوزه صدف کوهی علی رغم اینکه ذخایر بالایی از آن در استان وجود دارد و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد اما تنها به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

حسن زاده  بیان کرد: به توجه به شعار سال می‌خواهیم ضمن اینکه نهادهای مرتبط را پای کار می‌آوریم از ظرفیت علمی و دانشگاهی هم بهره ببریم و پتانسیل‌های حوزه صدف کوهی استان را هم معرفی و زمینه استفاده بیش از پیش از این ماده معدنی موجود در استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معادن صدف کوهی در دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله قرار دارند، استقبال سرمایه گذاران را از این حوزه اندک برشمرد.

حسن زاده در ادامه از ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران سخن گفت و افزود: ما با ارائه تسهیلات مناسب و همکاری‌های لازم با سرمایه گذار، زمینه را برای فرآوری این محصول آماده کرده اما با استقبال کم سرمایه گذاران روبرو شده‌ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار