مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان گفت: چند سالی است که دست اندازی بی رویه به منابع طبیعی توسط برخی افراد سودجود به بهانه ساخت و ساز موجی تخریب طبیعت شده است.

سوء مدیریت ها منابع طبیعی را تخریب میکند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، صادقعلی مقدم ظهر شنبه در دوره آموزشی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی که با محوریت" نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین " اظهار کرد: مشخص نیست چگونه برخی افراد به راحتی با دریافت احکام مختلف و یا کسب پروانه از دستگاه های اجرائی به راحتی به بخش های از منابع طبیعی و ملی که استفاده از آن حق مردم است، دست اندازی کرده و برج سازی میکنند.

وی افزود: امروزه خشکسالی و پدیده بیایان زایی بی تاثیر از این ساخت و سازها نیست و به هر جای نقاط سرسبز و خوش اب و هوا که نگاه میکنیم در معرض ساحت و سازها قرا ر گرفته است.

مقدم بیان کرد: جای تاسف بسیار زیادی دارد که مدیران خود واقف بر این موضوع هستند اما عزم جدی برای برخود با این افراد وجود ندارد و مردم از داشتن کمر بندی های سبز محروم می شوند.

وی افزود: در برخی مواقع نیز سوء مدیریت ها موجب شده تا جنگلها وارد محدوده شهری شوند و همین مساله بر میزان افزایش گرما، کاهش بارندگی و کم آبی و خشکسالی تاثیر مستقیم داشته است.

به گفته مقدم مقابله با بیان زایی و خشکسالی در استان مدیریت یکپارچه همه دستگاه های اجرائی را می طلبد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار