فرماندار مراوه‌تپه خبر داد

فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق گلستان از وقوع آتش سوزی در مراتع ترکمنستان در محدوده مرزی این کشور با ایران (پاسگاه نارلی آجی‌سو) خبر داد و گفت که نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، مرزبانی و نیروهای بومی ایران در حال تلاش برای جلوگیری از ورود آتش به مراتع این شهرستان هستند.

تلاش مرزنشینان گلستان برای خاموش‌کردن آتش مراتع ترکمنستان

به گزارش گلستان 24، مانگلدی صبح امروز با اعلام این مطلب ضمیر اظهار کرد: آتش از دقایق بامداد امروز در مراتع ترکمنستان زبانه کشید که بلافاصله پس از اطلاع و برای جلوگیری از ورود آتش به خاک ایران نیروهای مرزبانی، منابع طبیعی، محیط زیست، داوطلبان هلال احمر، آتش نشانان مراوه‌تپه و قازانقایه و دهیاران و شوراهای روستاهای نارلی آجی سو، آق توقای، قره‌گل و بابا شملک و مردم دره در محل حضور یافتند.

وی بابیان اینکه با کمک نیروهای حاضر در منطقه حدود ۱۵ کیلومتر از آتش در محدوده مرز ایران و ترکمنستان مهار و خاموش شد، افزود: آتش در داخل خاک ترکمنستان به وسعت حدود ۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر نوار خطی همچنان ادامه دارد.

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: به دلیل وجود درختچه و مراتع خشک در مناطق مرزی این شهرستان، با ورود آتش به خاک ایران احتمال سوختن بخش زیادی از این پوشش گیاهی وجود دارد.

ضمیر اضافه کرد: نیروهای امدادی و مردمی در محل حضور دارند تا در صورت تغییر مسیر وزش باد و ورود آتش به داخل خاک ایران، آنرا کنترل و خاموش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار