مدیرکل محیط زیست گلستان:

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی گلستان شکارچی غیر مجاز در پارک ملی گلستان دستگیر و لاشه ۳ راس قوچ و یک راس شوکا کشف شد.

 شکارچیان متخلف در پارک ملی گلستان دستگیر شدند

به گزارش گلستان24، اسماعیل مهاجر اظهار داشت: در ماموریت گشت و کنترل نیروهای یگان اجرایی قرارگاه شماره 3 پارک ملی گلستان در منطقه تنگه گل، محیط بانان صبح امروز متوجه صدای شلیک در ارتفاعات محیط‌بانی تنگه‌گل شده و متوجه حضور 4 نفر شکارچی شدند که موفق به شکار شده بودند.

وی افزود: محیط‌بانان برای دستگیری این شکارچیان اقدام کرده و پس از تعقیب و گریز، محیط بانان  با درایت و هوشیاری موفق شدند، یک نفر از این شکارچیان متخلف را که 3 رأس قوچ  و یک رأس شوکا، را شکار کرده بود در حاشیه رودخانه مادرسو، دستگیر کنند.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: 3 شکارچی دیگر از این گروه با توجه توپوگرافی منطقه و استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار شدند که مورد شناسایی قرار گرفتند.

مهاجر گفت: در این عملیات که نتیجه آن دستگیری یک نفر شکارچی به همراه لاشه 4 راس قوچ و شوکا بود، پس از تنظیم صورتجلسه، این متخلفان تحویل مقامات قضایی شدند.

وی اظهار کرد:سه شکارچی متواری از شکارچیان سابقه‌دار بوده که چند مورد شکار غیرمجاز در پرونده آنها وجود دارد که از طرف اداره پارک ملی گلستان شکایتی برای دستگیری و مجازات کیفری آنها به دادگاه ارسال شده است.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: جریمه ضرر و زیان هر راس قوچ و میش وحشی 100 میلیون ریال و هر راس شوکا 350 میلیون ریال است که این متخلفان باید مبلغ 650 میلیون ریال از بابت جریمه ضرر و زیان خسارت وارده به محیط زیست را در حق دولت واریز کنند.

پارک ملی گلستان یک‌هشتم تنوع گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای‌داده و از نظر طبقه‌بندی اقلیمی دارای 3 اقلیم متفاوت خشک، نیمه‌خشک و نیمه مرطوب است و به همین علت پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل‌های انبوه در آن مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار