رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

رئیس پلیس آگاهی گلستان با تشریح آخرین جزئیات پرونده قتل اعضای یک خانواده در شهرستان کردکوی و بندرترکمن گفت: قاتلان برای سرقت طلای یکی از مقتولان، دست وی را با تبر قطع کردند.

قطع دست مقتول با تبر برای سرقت طلا/ مادر و پسر در جنگل کشته شدند

به گزارش گلستان24، در تاریخ 28 مردادماه جاری اختصاصی شناسایی و دستگیری متهمان پرونده کشف سه جسد اعضای یک خانواده در شهرستان کردکوی و بندرترکمن از زبان رئیس پلیس گلستان منتشر شد.

در ادامه پیگیری در خصوص آخرین جزئیات روند رسیدگی به این جنایت خونین، مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی گلستان، اظهار کرد: پس از شناسایی و دستگیری هر دو متهم این پرونده، بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی بازسازی هر دو صحنه جنایت در محور درازنو شهرستان کردکوی و شهرستان بندرترکمن روز پنجشنبه و امروز انجام شد.

وی ادامه داد: «م.ک» 31 ساله نخستین متهمی است که بعد از تحقیقات شبانه‌روزی پلیس در تاریخ 22 مردادماه جاری شناسایی و دستگیر شد که در لحظات نخست منکر ارتکاب این جنایت شده بود اما زمانی که با مستندات پلیس روبرو شد به جرم خود اعتراف کرد و بیان کرد که پسرخاله‌اش نقش اصلی اجرای این دو جنایت را ایفا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی، «الف.الف» 24 ساله نیز شناسایی و دستگیر شد که وی نیز در تحقیقات پلیسی به ارتکاب هر سه قتل در کردکوی و بندرترکمن اعتراف کرد.

قتل مادر و پسر در جنگل با همکاری پسرخاله

مروتی با اشاره به اعتراف متهمان و بازسازی صحنه‌های جنایت در خصوص زوایای مختلف این پرونده، بیان کرد: «م.ک» 31 ساله به مدت سه سال «ب.س» خانم 37 ساله‌ای که جسد وی در جنگل کردکوی در کنار پسر 13 ساله‌اش پیدا شده است را می‌شناخته و اطلاع داشته که وی دارای طلا، جواهرات و اموال ارزشمند زیادی است.

وی تاکید کرد: «م.ک» این موضوع را با «الف.الف» در میان گذاشته و با همکاری وی که هر دو پسرخاله بوده‌اند، تصمیم به قتل و سرقت طلا و جواهرات این خانم گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: در تاریخ 31 خردادماه جاری، متهمان به همراه «ب.س» و پسر 13 ساله‌اش بوسیله خودروی پراید «ب.س» به سمت محور درازنوی شهرستان کردکوی حرکت می‌کنند.

مروتی بیان کرد: متهمان در اعترافات و بازسازی صحنه اعلام کردند که در نقطه‌ای امن توقف کرده و «ب.س» به همراه «الف.الف» از خودرو پیاده شده و چند متر عقب‌تر از خودرو با هم گفت‌وگو می‌کنند و پس از مشاجره لفظی کوتاه، «الف.الف» بوسیله چاقو گردن «ب.س» را مجروح کرده و در نهایت وی را به قتل رساند.

وی گفت: سپس «م.ک» فرزند 13 ساله این بانوی 37 ساله را از خودرو خارج کرده و «الف.الف» این کودک را نیز بوسیله چاقو و وارد کردن ضربه به سرش، به قتل رساند.

قطع دست مقتول و سرقت طلا/ قاتل: پیرزن 70 ساله را خفه کردیم

رئیس پلیس آگاهی گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه نیت اصلی متهمان سرقت طلاجات و اقلام با ارزش بوده است، به وسیله تبر دست «ب.س» را قطع کرده و طلاهای موجود در دست و گردنش را به سرقت بردند و اجساد را در جنگل رها کردند.

مروتی گفت: متهمان از بیم لو رفتن هویتشان توسط مادر «ب.س» که در بندرترکمن زندگی می‌کرد و او نیز در محل سکونتش طلا و جواهر زیادی را نگهداری می‌کرد، به وسیله خودروی پراید «ب.س» به بندرترکمن رفته و وارد منزلش شدند.

وی تاکید کرد: بلافاصله پس از ورود به منزل پیرزن 70 ساله، «الف.الف» از پشت سر دهان پیرزن را گرفته و به دلیل آنکه پیر زن دچار بیماری تنفسی آسم بوده است، بعد از لحظات کوتاهی وی به دلیل خفگی جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: متهمان در این صحنه جنایت، طلا و جواهر موجود در منزل، تلویزیون، رایانه، مودم و اقلام با ارزش دیگری را به سرقت برده و از محل متواری شدند.

مروتی بیان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان طلاهای سرقت شده را به مبلغ 10 میلیون تومان به فردی در بندرترکمن فروخته و خودروی مقتول را در جایی پنهان کردند.

وی در پایان ابراز کرد: پس از دستگیری متهمان، آلت قتل و خودروی سرقتی نیز توسط پلیس کشف شده است و پرونده پس از بازسازی صحنه و جمع‌آوری مستندات لازم، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شده است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار