متهم فراری در یخچال دستگیر شد

وقتی پلیس را در یک قدمی خود می‌بینند به دنبال راهی برای فرار هستند و فرصتی هم برای پیدا کردن مخفیگاهی امن ندارند.

مخفیگاه‌های عجیب +عکس

به گزارش گلستان24،کانال کولر، یخچال یا کمد اولین محل‌هایی است که به ذهنشان می‌رسد، اما این محل‌ها، مخفیگاه‌هایی امن برای آنها نیست و خیلی زود در دام پلیس گرفتار می‌شوند. این هفته سراغ مخفیگاه‌های عجیب برخی مجرمان رفتیم.

سرهنگ قلابی در کمد

مرد 60 ساله وقتی فهمید همکلاسی‌ قدیمی‌اش صاحب مغازه طلافروشی است و اوضاع مالی خوبی دارد، نقشه سرقت از مغازه او را طرح کرد.

متهم و همدستانش پس از ورود به طلافروشی با نشان دادن کارتی اعلام کردند «ما مامور وزارت اطلاعات هستیم و گزارش شده که شما در اغتشاشات اخیر نقش داشته‌اید».

صاحب مغازه که باورش شده بود مردان غریبه مامور هستند با گفتن این جمله که هیچ سندی در مغازه ندارد به آنها اجازه داد داخل مغازه و حتی گاوصندوق را تفتیش کنند؛ غافل از این‌که همه این ماجرا نقشه‌ای برای سرقت طلاهای موجود در مغازه است.

مدتی بعد، ماموران به مرد جوانی به نام صادق مشکوک شدند. او جوان معتادی بود که خرج زندگی خود را با کارگری در شهرهای جنوبی کشور تامین می‌کرد، اما آنچه توجه پلیس را به‌خود جلب کرد، این بود که او باوجود اوضاع بد مالی، آپارتمانی در یکی از مناطق خوش‌آب و هوای بندرانزلی خریداری کرده بود.

با این اطلاعات، صادق دستگیر شد و به ماموران گفت: پدر همسرم که در کرج زندگی می‌کند، دوست و همکلاسی قدیمی مرد طلافروش بود. او که از اوضاع مالی این مرد خبر داشت، چهار نفر از سارقان حرفه‌ای را در خانه‌اش در کرج دور هم جمع کرد و نقشه سرقت از طلافروشی را با آنها در میان گذاشت.

بعد از اعترافات صادق، ماموران راهی خانه پدر همسر او در کرج شدند و این مرد را دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌ها به طراحی نقشه سرقت اعتراف کرد و مدعی شد سردسته سارقان که هنگام سرقت خود را سرهنگ اطلاعات معرفی کرده بود، در تهران زندگی می‌کند.

ماموران راهی مخفیگاه سرهنگ قلابی در تهران شدند و این مرد را که برای فرار از دست پلیس در داخل کمدی در اتاق‌خواب خانه‌اش مخفی شده بود، دستگیر کردند.

متهم فراری در یخچال دستگیر شد

در مسیر انتقال به دادسرا یک لحظه از غفلت مامور محافظ سوء‌استفاده کرد و گریخت. همدستانش هم با موتور منتظرش بودند و او را از محل دور کردند.

بعد از فرار متهم که کلاهبرداری میلیاردی بود، قاضی به ماموران دو هفته فرصت داد که او را دستگیر کنند.

روزها می‌گذشت، اما هیچ ردی از متهم در دست نبود.

ماموران پاتوق‌های او را شناسایی کردند و شبانه‌روز این محل را زیر نظر داشتند.

از سوی دیگر احتمال فرار او از کشور وجود داشت و اگر نمی‌توانستند دستگیرش کنند شاید دیگر دستشان به او نمی‌رسید.

سرانجام تماس مردی ناشناس کلید حل این معما شد.

او به ماموران گفت: کلاهبردار فراری در خانه دوستش در جنوب تهران مخفی شده و روز بعد ایران را ترک می‌کند.

یکی از ماموران راهی خانه مورد نظر شد و آنجا را بازرسی کرد. صاحبخانه در تحقیقات مدعی شد، دوستش دیروز ایران را ترک کرده و آنها دیر سراغش آمده‌اند.

یکی از ماموران که به نگاه‌های صاحبخانه به یخچال مشکوک شده بود، به بررسی یخچال پرداخت و با کلاهبردار فراری در داخل آن رو‌به‌رو شد.

دزد داخل کانال

وقتی دید ماموران برای دستگیری او و همدستش به خانه‌شان آمده‌اند، هیچ جایی را امن‌تر از کانال کولر برای مخفی شدنندید.

پس از دستگیری یکی از اعضای اصلی باند سارقان زورگیر، ماموران کلانتری نواب صفوی با اقدامات همه‌جانبه و پلیسی خود، دیگر اعضای این باند را نیز دستگیر کردند.

ماموران پلیس با توجه به دستور مقام قضایی مبنی بر دستگیری دیگر اعضای باند مذکور، متهم 26 ساله دستگیر شده را مورد بازجویی‌های فنی و پلیسی تخصصی خود قرار دادند که او ضمن همکاری با ماموران، مخفیگاه دیگر همدستان خود را نیز لو داد.

ماموران کلانتری نواب صفوی مشهد با توجه به اعترافات متهم، به محل مخفیگاه همدستان وی مراجعه و آنجا را تحت مراقبت و کنترل خود درآورده و در فرصتی مناسب و غافلگیرانه دو سارق زورگیر 25 و 31 ساله را که هر دو از سارقان سابقه‌دار نیز بودند، دستگیر کردند.

در عملیات دستگیری متهمان، یک نفر از سارقان زورگیر که برای فرار در داخل کانال کولر مخفی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

متهمان دستگیر شده تاکنون به سه فقره زورگیری اعتراف کرده و از مخفیگاه این سارقان مقادیری مدارک هویتی، گوشی تلفن همراه و وجه نقد کشف و ضبط شده است.

کمد دیواری، مخفیگاه مدیرعامل

بعد از تاسیس شرکت با چاپ آگهی مدعی شد که می‌تواند در کمترین زمان وام‌های کلان به متقاضیان بدهد.

او از هر متقاضی مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت همراه مدارک می‌گرفت و به آنها قول می‌داد بزودی وام به حسابشان واریز می‌شود.

وقتی پولی واریز نشد، متقاضیان راهی شرکت شده و با دربسته رو‌به‌رو شدند.

آقای مدیرعامل سر آنها کلاه گذاشته و فرار کرده بود.

با شکایت مالباختگان، پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. سرانجام آخرین مخفیگاه متهم در منطقه ستارخان خیابان اسد جنوبی شناسایی شد.

با شناسایی مخفیگاه متهم و دستور قضایی، کارآگاهان با ورود به مخفیگاه متهم اقدام به دستگیری او کردند؛ در زمان دستگیری، متهم برای فرار از دست کارآگاهان، خود را در داخل کمد دیواری پنهان کرده بود تا کارآگاهان متوجه حضور وی در داخل منزل نشوند که با هوشیاری کارآگاهان، متهم دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

قاتل در چاه

قاتل پس از جنایت در عسلویه داخل چاهی مخفی شد، اما در کمتر از 10 ساعت مخفیگاهش شناسایی شد.

چندی قبل فردی اهل یکی از شهرستان‌های استان فارس به پاسگاه چاه مبارک در شهرستان عسلویه مراجعه و از مفقودی پدر 69 ساله‌اش به هویت «علی» خبر داد. با حضور پلیس و بررسی‌های بیشتر خودرو فرد ناپدید شده ماموران با آثار خون رو‌به‌رو شدند. با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات تخصصی و پلیسی منجر به کشف یک دستگاه موتورسیکلت با آثار خون شد که با صحنه‌سازی مخفی شده بود. در ادامه جست‌وجوهای پلیسی مخفیگاه راکب موتورسیکلت در یک حلقه چاه در بیابان‌های اطراف کشف و با حضور تیم امداد و نجات پلیس فرد مخفی شده در چاه بیرون آورده شد.

متهم به قتل با ضربات چاقو اعتراف و علت آن را مسائل شخصی عنوان کرد.

منبع:جام جم

ارسال نظر

آخرین اخبار