حادثه در پایتخت؛جستجو برای یافتن مصدومان ادامه دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مهار شعله‌های آتش در ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: لکه‌گیری و عملیات جستجو برای یافتن مصدومان احتمالی همچنان ادامه دارد.

حریق ساختمان پلاسکو مهار شد

 

به گزارش گلستان24، سید جلال ملکی  گفت: حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو ساعت ۷:۵۹ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله مأموران چندین ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکر آب، تشک نجات، بالابر و تجهیزات ایمنی لازم، به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به حضور فوری آتش‌نشانان در محل حادثه مشخص شد آتش‌سوزی در طبقات هشتم و نهم ساختمان پلاسکو رخ داده و با توجه به وجود وسایل اشتعال‌زا، امکان سرایت شعله‌های آتش به دیگر طبقات وجود داشت؛ از این رو با اعلام فرمانده عملیات، ۱۰ ایستگاه دیگر نیز در محل حادثه حاضر شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام اینکه در مجموع ۲۰۰ آتش‌نشان به همراه ۱۵ تانکر آب و سه دستگاه بالابر، عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکو را امدادرسانی می‌کردند، افزود: سرانجام با گذشت یک ساعت و نیم از زمان وقوع آتش‌سوزی و اعلام حادثه، شعله‌های آتش، مهار و در کنترل نجاتگران آتش‌نشانی قرار گرفت.

ملکی با اعلام اینکه علاوه بر حضور آتش‌نشانان در محدوده ساختمان پلاسکو، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در اطراف محل حادثه نیز در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: حریق در طبقه هشتم و نهم رخ داده بود و شعله‌های آتش در ضلع غربی و شمالی ساختمان از فاصله طولانی قابل رؤیت بود. تعدادی از کارگاه‌ها و فضاهای داخلی ساختمان پلاسکو کاملاً شعله‌ور شده بود و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام اینکه بزرگترین مشکل امدادگران در مهار شعله‌های آتش، وجود کارگاه‌های شبانه‌روزی خیاطی در این ساختمان بود، تصریح کرد: خوشبختانه شعله‌ها مهار شده اما همچنان عملیات لکه‌گیری و سرکشی و بازرسی از تک‌تک واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد و آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، در حال تخلیه دود از راه‌پله‌ها و واحدهای تجاری اداری بسته هستند.

وی با اعلام اینکه هنوز علت وقوع حادثه مشخص نشده است، گفت: جستجو برای پیدا کردن مصدومان و  فوتی‌های احتمالی این حادثه ادامه دارد.

ملکی گفت: هنوز علت وقوع حادثه مشخص نیست اما به دلیل اینکه در محل حادثه تعداد زیادی کارگر برش کار و خیاط حضور دارند همه ایستگاه های اطراف محل حادثه در آماده باش کامل هستند.

 

ملکی گفت: برخی از کارگران در همان زمان اولیه وقوع آتش‌سوزی به طبقات فوقانی و پشت‌بام پناه برده بودند که با کمک نجاتگران نجات یافتند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، پس از اتمام کامل عملیات و لکه‌گیری، کارشناسان علت‌یاب سازمان، علت دقیق وقوع حادثه و همچنین برآورد میزان خسارت احتمالی آن را کارشناسی خواهند کرد.

همچنین اسماعیل فراهانی معاون عملیات و نجات اورژانس تهران اعلام کرد تا کنون هیچ مجروحی به عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه تحویل داده نشده است .


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار