رئیس بنیاد نخبگان گلستان :

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان با بیان اینکه نکوداشت سرآمدان و نخبگان مصداق امر به معروف است ،گفت :نخبه کسی است که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ در چارچوب ارزش های اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد .

نکوداشت نخبگان مصداق امر به معروف است / نخبه کسی است که بر پایه ارزش های اسلامی در مسیر کشور حرکت کند
به گزارش گلستان 24 ؛ ابوالقاسم خزائیان  اظهار کرد : برگزاری برنامه هایی برای بزرگداشت نخبگان و سرآمدان یکی از مصادیق امر به معروف است که می تواند در اشاعه علم در جامعه کمک کند .

خزائیان افزود : برگزاری چنین آیین هایی در راستای سند اقدام ملی 5-1-4 سند راهبردی کشور در امور نخبگان می باشد و ما نیز در این راستا از ظرفیتهای نخبگی و استعدادهای درخشان استان تجلیل می کنیم .

وی با اشاره به اینکه معرفی و تکریم سرآمدان و مشاهیر استانی و الگوسازی از آنان از اهداف اصلی سند چشم انداز علمی کشور می باشد ، تصریح کرد : بزرگداشت مقام سرآمدان در واقع اقدامی در جهت نشر خیر است و امید است تا رموز موفقیت و تجربیات نخبگان به نسل جوان بویژه مستعدین برتر انتقال یابد.

دکتر خزائیان در تعریف نخبه گفت : نخبه به فردی گفته می شود که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش های اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد و فعالیت های آن بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه و توانمندی های ذاتی و اکتسابی باشد.

وی ادامه داد : بنابراین یک نخبه باید اولا در علم سرآمد باشد از سوی دیگر دارای استعداد باشد و سوم اینکه به آن استعداد اکتفا نکرده باشد و توانسته است علوم و مهارت های لازم را در حوزه های مختلف در سطوح عالی کسب نماید و قله های علم را در حوزه های مختلف را فتح کند .

این مقام مسئول افزود : نخبه کسی است که بر پایه ارزش های اسلامی در مسیر کشور حرکت کند و برای خدمت رسانی به جامعه حرکت کرده و منشاء تحول و توسعه و کمک یار مشکلات کشور باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان در ادامه دکتر بسکی را یکی از نوادر و نخبگان علمی شایسته استان گلستان دانست و اضافه کرد : این چهره علمی تاثیر گذار اقدامات خیرخواهانه زیادی داشته که نوید بخش و الگوساز بوده است .

خزائیان یادآور شد : باید از توصیه ها و راهبردهای چنین نخبگانی الگو بگیریم چون راه حل مشکلات جامعه و نسخه شفابخش معضلات محیط زیست در دستان توانمند افرادی چون دکتر بسکی است .

وی در ادامه به مهمترین اقدامات خیرخواهانه دکتر بسکی اشاره کرد و گفت : بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی در شهرستان گنبدکاووس، مدرسه تیزهوشان استان گلستان و خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی، احداث اقامتگاه و مزارع و گلخانه های متعدد از آن جمله اند .

خزائیان به بیان تاریخچه شکل گیری بنیاد نخبگان و کارکرد این نهاد پرداخت و گفت : رسالت سنگینی بر دوش ماست چون مستعدان علمی و پژوهشگران و سرآمدان جزو سرمایه های این کشورند و حفظ آنها نیز کار سخت و البته ارزنده ایست .

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان با اشاره به تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان بیان کرد : همانطور که از نام این سند مشخص است، وظایفی که دستگاه های اجرایی در قبال نخبگان دارند در این سند به صورت کامل بیان شده است.

انتهای پیام /

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار