مدرس حوزه و دانشگاه:

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جوانان در کنار مساجد باید مهارت شغلی یاد بگیرند، گفت: باید مساجد را تبدیل به محیط کارآفرینی کنیم.

مساجد را تبدیل به محیط کارآفرینی کنیم/ مسوولان زلزله بیکاری و بی‌بندوباری را دریابند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه سه‌شنبه در جمع فعالان فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: در آستانه چهلمین سال باشکوه و با عظمت انقلاب اسلامی ایران هستیم ما در شرایط خاصی به سر می‌بریم و تکلیف خاصی به عهده‌مان است، وقتی شرایط و تکالیف با هم در می‌آمیخته شود مژده فتح و نصرت را به دنبال دارد و انسان برای ادامه انقلاب سرشار از انرژی و قدرت می‌شود که با سرعت بیشتری نسبت به ۴۰ سال گذشته پیروزی‌هایش تحقق یابد.

وی تصریح کرد: تاریخ بسیار پر تلاطم را پشت سر گذاشتیم اگر 20 سال پیش می‌خواستیم درباره افول تمدن غرب صحبت کنیم کسی باورش نمی‌شد اما اکنون موضوع تحقیق شده است که در همه جهان نوشته می‌شود و این مسئله دیگر یک باور انقلابی نیست بلکه یک دانش تجربی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سرعت پیروزی‌ها و سرعت وعده‌های نصرت الهی و اهداف انقلاب نسبت به ۴۰ سال گذشته روز به روز افزایش پیدا کرده است، افزود: ما باید خودمان را نسبت به این سرعت هماهنگ کنیم دشمنان می‌خواهند با سرعت به نتیجه برسند و دچار دست‌پاچگی و حماقت‌هایی شدند.

پناهیان با اشاره به اینکه دشمنان در فتنه ۸۸ شتابزده عمل کردند، گفت: دشمنان در به آتش کشیدن منطقه، حمایت از تروریست‌ها و حمله به یمن شتابزده عمل کردند و آخرین حماقت آنها در حمایت از شورش‌هایی بود که سعی کردند در داخل سازماندهی کنند که عوامل داخلی هم داشت.

وی سرعت را از ویژگی‌های شرایط زمان عنوان کرد و افزود: ما در مقابل سرعت زمان وظیفه داریم چابک‌تر و فعالانه‌تر عمل کنیم، هیچ کس در طرح‌های گذشته باقی نماند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید ادعاهای دروغ آن‌ها را در فمینیسم اثبات کنیم، اظهار کرد: حمایت کنندگان داعش از آزادی زن حمایت می‌کنند که این خیلی حرف مسخره‌ای است، اینها به دلایل کم کاری ما است.

پناهیان با اشاره به اینکه همه شهرها به واسطه داعش رسوایی عظیمی برای دشمنان به وجود آورده است، ادامه داد: ما فقط سراغ روضه و عزاداری رفتیم ما باید خودمان را حفظ کنیم نباید در قالب های محدود متوقف شویم.

وی گفت: ما هیئتی‌ها و مسجدی‌ها دور هم جمع می‌شویم و یک اپلیکیشن مشترک خرید کنیم می‌توانیم خرید کالای ایرانی را سازماندهی کنیم و به عنوان قدرت جریانی کار کنیم و پراکنده نباشیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مساجد را تبدیل به محیط های کارآفرینی کنیم، افزود: ما به سرعت باید برنامه‌ها و طرح‌های جدید را به کار بگیریم و از زمان خودمان عقب نمانیم.

پناهیان گفت: در جریان زلزله کرمانشاه اگر نیروهای انقلابی در زلزله خوب عمل نمی کردند، عده‌ای زلزله را آواری علیه انقلاب می‌کردند اما امروز با عملکرد نیروهای انقلابی لال شدند.

وی با اشاره به زلزله بیکاری و زلزله بی‌بندوباری تصریح کرد: شاید حدود ۴۰ میلیون موبایل با امکانات ارتباطی در اختیار مردم است اما چقدر از این ظرفیت استفاده کردیم؟! هر نیروی انقلابی سرکشی از شبکه های اجتماعی همسو را وظیفه قرار نداده باید عالمان دینی این مسئله را ترویج کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: شعار سال را نمی‌توان بدون استفاده از اینترنت محقق کرد نیروهای انقلابی باید بدانند اگر به یکدیگر پیوند نخورند تبدیل به قدرت نمی شوند.

پناهیان در خصوص تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری گفت: برای خرید کالای ایرانی باید تلاش کنیم تا هیچ نیروی کارآفرینی تنها نماند حتی اگر مذهبی نباشد باید در این راستا تلاش کنیم، مگر در جریان کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه به مذهب آنها کار داشتیم همه به مملکت کمک کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید در عرصه اقتصاد وارد شوند، افزود: وقتی مردم در اقتصاد مشارکت کنند بخشی از مردمسالاری دینی محقق می‌شود هنوز برخی از نیروهای مذهبی می‌ترسند کارهای خلاقانه اقتصادی انجام دهند هنوز برای کارکردن دنبال بودجه می‌گردند باید این روش عوض شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه خطاب به نیروهای مومن و انقلابی گفت: خلاقانه و مبتکرانه وارد کارهای جدید شوید، نیازهای روز را ببینیم و با سرعت تحولات و اقتضائات پیش برویم، ما به کارهای قدیمی احترام قائل هستیم اما به هیچ وجه کافی نیست.

پناهیان با تصریح اینکه کار باید تبدیل به ارزش شود، بیان کرد: جوان‌ها در کنار مسجد باید مهارت شغلی یاد بگیرند، وارد عرصه‌های جدید معیشتی شوند و کشور را نجات دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار