مسئول امدادونجات پروژه فوک خزری:

مسئول بخش امداد و نجات پروژه حفاظت از فُک خزری گفت: یک فک نوجوان در تور صیادان گلستانی گرفتار شده بود که با کمک صیادان آزاد و سپس در دریا رهاسازی شد.

نجات فُک خزری از تور صیادان گلستانی/ رهاسازی انجام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ صبح روز یکشنبه یک فُک نوجوان در تور صیادان گلستانی در ایستگاه میان قلعه گرفتار شده بود که با تلاش صیادان، از تور رها و به مرکز درمانی- تحقیقاتی فک خزری «لنی هارت» منتقل شد.

وی افزود: این فک نوجوان سالم بود و فقط به واسطه افتادن در تور صیادان خراش های جزیی داشت.

مسئول بخش امداد و نجات پروژه حفاظت از فک خزری ادامه داد: پس از بررسی اولیه و انجام نمونه برداری ها، مشخص شد فوک نر کاملا سالم است و پس از نشانه گذاری در دریا رهاسازی شد.

وی تصریح کرد: به واسطه همکاری و همراهی خوب صیادان، مدیریت ماهیان خاویاری و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست پروژه حفاظت از فک خزری در گلستان با موفقیت در حال انجام است.

لازم به ذکر است؛ حدود ۱۰ سال پیش (۲۰۰۸ میلادی) مرکز درمانی- تحقیقاتی فک خزری «لنی هارت»  در جزیره آشوراده راه اندازی شد و با کمک های مالی تشکل های مردم نهاد کشور هلند و فعالیت داوطلبانه دوستداران حفاظت از محیط زیست و همچنین حمایت های برخی از دستگاه های اجرایی در استان، پروژه حفاظت از فک کاسپین (دریای خزر) رسما کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار