دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار کاربر پهپاد بدون سرنشین غیرنظامی در کشور در حوزه‌های مختلف در کشور فعالیت دارد.

۱۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی با پهپاد سم‌پاشی شد‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ حامد سعیدی ظهر امروز در دوره تخصصی فناوری پهپاد کشوری در شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: در حال حاضر ۱۷ هزار کاربر پهپاد بدون سرنشین غیرنظامی در کشور فعالیت دار ند. تعداد۳ هزار و ۶۰۰ نفر دوره گواهینامه استفاده پهپاد را گذراندند و ۲ هزار نفر در نوبت رسیدگی قرار دارند.

وی افزود: عمده فعالیت این شرکت‌ها از سال ۷۵ تا ۸۵ در زمینه نظامی بود. از سال ۸۵ در حوزه‌های مختلف فیلمبرداری، امداد و نجات، محیط زیست، دیده‌بانی و غیره فعالیت خود را آغاز کردند.

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور بیان داشت: در سال زراعی گذشته ۱۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی مختلف کشور مانند ذرت، گندم و نیشکر با این فناوری سم‌پاشی شد که در میزان مصرف آب، سم و نیروی انسانی تا حدود زیادی صرفه‌جویی شد.

 ادامه داد: در حوزه نقشه برداری، مقابله با تجاوز به حریم ها،بهبود ساخت و ساز، نظارت بر طرح‌های عمرانی، حفاظت از جنگل‌ها یگان‌های پهپادی سازماندهی شدند.

سعیدی گفت: هدف از برگزاری این دوره‌های تخصصی آشنایی فناوری پهپادها، مقرارت کاربرها، فرصت‌ها و تهدیدها است.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهارداشت: تحریم‌های دشمن نتوانسته در رشد و تعالی صنعت پهپادها تاثیرداشته باشد. دانشجویان و اساتید حوزه‌های دانش بنیان در این صنعت پیشرفت چشمگیری داشتند.

وی افزود: مدیران و دستگاه‌های مرتبط ضمن آشنایی با ساختار پهپاد می‌توانند طبق دستورالعمل کشوری در حوزه قوانین و مقرارت این صنعت، به دنبال اخذ مجوز آن باشند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار