مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس خبر داد + تصاویر

با حضور مشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرمانداری گنبد کاووس دومین گروه کتابخوانی ویژه بانوان با عنوان گروه کتابخوانی "پناهگاه من" آغاز به کار کرد.

گروه کتابخوانی «پناهگاه من» ویژه دختران افغان گنبدی آغاز به کار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عدم توجه مردم به فرهنگ مطالعه وکتاب و کتابخوانی می‌باشد ایشان در یکی از دیدارها با اعضاى گروه اجتماعى صداى جمهورى اسلامى ایران در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۷۰می فرمایند:

ملت ما مطالعه کردن را اصلاً جزو کارهاى بشرى نمى‌دانند! مثل خوراک و ورزش و دیگر چیزهایى که جزو کارهاى معمول انسان است، مطالعه اصلاً جزو این چیزها نیست! آدم باید عنوان دیگرى داشته باشد- یا باید شب امتحانش باشد؛ یا باید معلم در مدرسه از آدم بخواهد؛ یا باید یک دانشمند باشد؛ یا باید بخواهد در جایى سخنرانى کند- تا موجب شود که مطالعه کند! این چه‌قدر خسارت است!؟ واقعاً خدا مى‌داند من وقتى یادم مى‌آید- و این چیزى است که تقریباً هیچ‌وقت از یادم نمى‌رود- که مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند، به قلب من فشار مى‌آید! از این بابت، ما چقدر داریم هر ساعت خسارت مى‌بینیم!؟ واقعاً این به عهده‌ى چه کسى است؟ در حال حاضر این‌طور است که بنده یا یک نفر مثل بنده، سالى یک‌بار به نمایشگاه کتاب برود و یک کلمه راجع به مطالعه بگوید؛ آن‌هم به شرطى که دست یک گزارشگر خاص نیفتد؛ این‌که نمى‌شود!

انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس که در بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی امسال موفق به کسب۲  رتبه برتر ترویج کتابخوانی کشور و فعال فرهنگی نمونه کشوری شد در این خصوص اقدامات بسیاری در خصوص ارتقا سطح کتاب و کتابخوانی در شهرستان گنبد کاووس انجام داده است یکی از این اقدامات تشکیل گروه های کتابخوانی خانگی است. 

سید علی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر و مشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرمانداری ویژه گنبد کاووس در این خصوص می گوید: بنا به پیشنهاد فرماندار محترم گنبدکاووس و رسالت انجمن دوستداران کتاب در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی این انجمن اقدام به تشکیل گروه های کتابخوانی خانگی نموده است.

کریمیان افزود: یکی از اهداف این انجمن تشکیل گروه های کتابخوانی محفلی و خانگی است زیرا بر این اعتقاد هستیم اگر کتاب و کتابخوانی در محافل و منازل برپا و اجرا شود اتوماتیک وار کنجکاوی کودکان و نوجوانان را در پی خواهد داشت و باعث توجه ویژه به امرمهم کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

مدیر انجمن دوستداران کتاب مهرگنبد کاووس در ادامه افزود :درهمین راستا در سال گذشته اولین گروه کتابخوانی با نام "کتاب و آرامش"به سرگروهی سرکار خانم سهیلا صائمی خیر کتاب دوست شهرستان آغاز به کارنمود و امسال نیز در هفته کتاب و کتابخوانی دومین گروه به نام " پناهگاه من" به سرگروهی خانم شایسته عرب از نویسندگان افغان شهرستان گنبد ویژه دختران افغان کار خود را در انجمن دوستداران کتاب آغاز نمود.

مشاورفرهنگی فرماندارگنبد در ادامه افزود: از دیگر برنامه های انجمن دوستداران کتاب مهر در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی برگزای مسابقات و برنامه های مختلف کتابخوانی می باشد که در همین راستا به نیابت از فرماندارمحترم شهرستان و هماهنگی با آموزش و پرورش با حضور در مدارس اقدام به برگزاری این برنامه‌ها می نماید.

وی در پایان گفت: تقدیر از مدیران ،معاونین و معلمان فعال در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی که با انجمن دوستداران کتاب مهرگنبد کاووس همکاری دارند در دستور کار انجمن می باشد که تا کنون از ۵ نفر از این عزیزان از مدارس مختلف، با اهدا لوح از سوی فرماندار محترم شهرستان گنبد تقدیر به عمل آمده است.

 

گروه کتابخوانی پناهگاه من (1)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (2)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (3)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (4)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (5)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (6)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (7)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (8)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (10)

گروه کتابخوانی پناهگاه من (11)

انتهای پیام/ س

ارسال نظر

آخرین اخبار