نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان:

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: باید با راه‌اندازی حسینیه‌های مجازی همراه با سخنرانی‌ها و مداحی‌های خوب و برنامه‌های فرهنگی حساب شده، در این شرایط کرونایی در جهت انتقال فرهنگ عاشورا تلاش کرد.

حسینیه‌های مجازی برای گرامیداشت ایام محرم راه‌اندازی شود

به گزارش گلستان 24 به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه نمایندگان ولی‌فقیه با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: برای برگزاری مراسم محرم امسال باید سعی شود در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی و در نظر گرفتن شرایطی که در آن قرار داریم، برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: در رابطه با عاشورا بعضی مواقع مباحثی از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که برای محرم باید محدودیت‌ها برداشته شود، در حالی که همه شاهد بودیم که مقام معظم رهبری فرمودند کرونا هنوز هم وجود دارد و باید همه اصول پیشگیری از بیماری و قطع زنجیره انتقال را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: نباید طوری حرف بزنیم و کاری کنیم که معنی عمل ما مخالفت با آنچه را که امروز همه دنیا به آن عمل می‌کنند، باشد. بنده معتقدم اگر بناست برنامه‌هایی هم انجام شود حتما باید با ستاد ملی کرونا هماهنگی صورت گیرد و در حدی که کارشناسان خبره اجازه می‌دهند عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید خود را از این محدوده بیرون بدانیم و خودمان را جدا از ستاد ملی کرونا حساب بیاوریم. به عقیده بنده برای برگزاری مراسم سینه‌زنی و روضه‌خوانی ماه محرم می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با هماهنگی و برنامه‌ریزی کارشناسان فن اقدامات لازم صورت گیرد.

نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: خدمات خوبی در استان گلستان انجام شده و این کار تا بهبود شرایط و رفع این مشکلات ادامه خواهد داشت، بناست برای عید سعید قربان، هماهنگی لازم انجام شود و قربانی افرادی که می‌خواهند ذبح قربانی داشته باشند دریافت و بین نیازمندان شیعه و سنی استان تقسیم شود.

وی گفت: باید بدانیم که مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی قطعا در زندگی مردم اثر دارد، مشکلاتی که هم از بیرون و هم از داخل داریم باید با برنامه‌ریزی درست نگذاشت این مشکلات خدای ناکرده در کم رنگ شدن فضای انقلابی موثر واقع شود.

امام جمعه گرگان افزود: توجه به اعتلای فضای انقلابی مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. این مسئله بسیار مهم است که اهداف انقلاب و آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در شرایط کنونی و همیشه در فضاهایی که بیشتر نسل جوان حضور دارد درست تبیین شود.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری اظهار داشت: ائمه جمعه بیشتر در حوزه فرهنگی تاثیرگذار هستند، آن مقداری که در راستای اعتلای فضای انقلابی از ما بر می‌آید، تبیین درست فرهنگ انقلابی و آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است و باید همه سعی داشته باشیم با درک مشکلات مردم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان برای استفاده از این فرصت معنوی در گرگان مسجد مجازی به وجود آوردیم، هر شب یک ساعت با حضور سخنرانان مختلف در زمینه اعتقادی، اجتماعی و خانوادگی بحث و گفت وگو برگزار می‌ شد، این اقدام هر چند کار تازه‌ای بود اما به نسبت مورد استقبال قرار گرفت، نه فقط از استان گلستان بلکه از استان‌های دیگر هم گاهی تماس می‌گرفتند و از این کار تشکر می‌کردند. به نظر می‌رسد در ایام محرم هم می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای زنده نگهداشتن یاد و نام عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) استفاده کرد و با راه‌اندازی حسینیه‌های مجازی همراه با سخنرانی‌ها و مداحی‌های خوب و برنامه‌های فرهنگی حساب شده، در این شرایط کرونایی در جهت انتقال فرهنگ عاشورا تلاش کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار