مدیرکل اوقاف گلستان:

مدیرکل اوقاف استان گلستان گفت: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) به محلی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تبدیل شده است.

حرم امامزاده یحیی بن زید(ع) به محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری گلستان24، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی ‌فرد، در دیدار دست اندرکاران کنگره بین‌المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید(ع) با مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه قم اظهار کرد: جای همایشی برای معرفی این شخصیت تاثیرگذاری تاریخی در کشورمان خالی بود ولی بحمدالله با همت سازمان اوقاف، شاهد برگزاری کنگره‌ای با محوریت ایشان خواهیم بود.

وی افزود: امامزاده یحیی بن زید(ع) خود یکی از شهدای مبارزه با دستگاه جور هستند و پدر بزرگوار و اجدادشان هم در همین راه به شهادت رسیدند، ایشان الگویی جامع برای نسل امروز هستند و ابعاد علمی کارهایشان نیز به خوبی تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه این امامزاده واجب التعظیم از مشاهیر دوران و محور وحدت شیعه و سنی در طول تاریخ بوده است گفت: بر این اساس قرار است مقالات برتر در قالب کتاب کنگره و با محوریت اقدامات وحدت‌آفرین و همچنین دیگر ابعاد شخصیتی ایشان منتشر شود.

وی ادامه داد: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) به محلی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تبدیل شده به طوری که کارگاه هنرهای خانگی از جمله خیاطی و چرم‌دوزی در راستای اجرای طرح شمیم خدمت در جوار این حرم مطهر برپا شده است.

سلیمانی فرد گفت: این بقعه متبرکه دارای موقوفات فراوانی هم هست که اقدامات بسیاری برای احیای آنها صورت گرفته تا هم درآمدزایی برای اجرای نیت واقفان بیشتر شود و هم خدمات اقتصادی به نیازمندان جامعه و به نام امامزاده یحیی بن زید(ع) توسعه یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار