گلستان24 گزارش می دهد؛

روستای مهدی آباد پل سرخ محله، در فاصله سه کیلومتری شهرستان علی آباد کتول به سمت آزاد شهر و بعد از جاده زرین گل قرار دارد. این روستا با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند که توجه بیشتر مسئولین استانی را می طلبد.

روستای مهدی آباد زیر تیغ مشکلات/ سریال کم کاری مسئولین استانی ادامه دارد

به گزارش گلستان24، روستای مهدی آباد پل سرخ محله، در فاصله سه کیلومتری شهرستان علی آباد کتول به سمت آزاد شهر و بعد از جاده زرین گل قرار دارد. این روستا با شهرک صنعتی علی آباد کتول هم جوار است.

مهدی آباد پل سرخ محله حدود سه هزار نفر جمعیت دارد که اکثریت افراد آن را قشر جوان و اهل تشیع تشکیل می دهند. قومیت این مردم سیستانی است و قومیت گرایی ها در این روستا باعث شده جوانان تحصیل کرده آن، به دلیل قومیتشان نتوانند در ادارات مشغول به کار شوند.

مهدی آباد کتول مشکلات محمدنوری

روستای مهدی آباد پل سرخ محله یک روستای طولی در مسیر جاده اصلی و محل تردد مسافرین است. در زمان های نوروز و تابستان،  زوار و مسافرین بسیاری در این مسجد اسکان داده می شوند. تعداد مسافرین گاهی شب ها تا صدو بیست نفر هم می رسد، اما هیچ فضای مناسبی برای اسکان مسافرین وجود ندارد.

 نبودن تیر چراغ برق در کل مسیر جاده و فشار پایین آب  از دیگر مشکلات این روستا است. همچنین عبور از خیابان مقابل مسجد بسیار خطرناک است و نیاز وجود یک پل هوایی یا زیر گذر در این منطقه احساس می شود.

مهدی آباد کتول مشکلات محمدنوری

محمد نوری، امام جماعت مسجد ابالفضل (ع) و فعال فرهنگی این روستا، در این باره می گوید: در این 5 ماهی که در این مسجد فعالت دارم،  چندین نفر در مسیر عبور از این خیابان جان دادند و مراسم تدفین آن ها را خود من انجام دادم! شورای شهر ودهیاری، نامه احداث پل هوایی از وزارت راه و شهرسازی در تهران را دریافت کردند اما مسئولین استانی از این موضوع حمایت نمی کنند.

مهدی آباد کتول مشکلات محمدنوری

وی می گوید ما در وهله اول از مسئولین نظام و دولتمردان انتظار داریم برای حل مشکلات روستا اقدامات لازم را انجام دهند و بعد، از آن نماینده مان در مجلس شورای اسلامی انتظار مساعدت داریم.

اجازه هیچ گونه ساخت و ساز یا سیمان کاری در فضای مقابل مسجد داده نمی شود. زیرا خط لوله نفت در این منطقه قرار دارد و شرکت نفت اجازه اینکار را نمی دهد. سوال اینجاست که تکلیف مسجد و زوار اسکان داده شده در آن چیست؟

مهدی آباد کتول مشکلات محمدنوری

 

 

چندی پیش، در جلسه ای که مردم این روستا با نماینده خود درمجلس شورای اسلامی داشتند، عملکرد این دوره وی مورد بررسی قرار گرفت. رحمت الله نوروزی از عمکرد سه ساله خود گزارشی ارائه داد که تهیه سردخانه برای اموات و تلاش برای توسعه و آبادانی روستا از مهمترین آن ها بشمار می آید.

مهدی آباد کتول مشکلات محمدنوری

در این جلسه مردم روستای مهدی آباد پل سرخ محله، مشکلات خود را با نماینده مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند. رحمت الله نوروزی به مردم این روستا قول داد تا در ماه های باقی مانده از دوره نمایندگی اش در مجس شورای اسلامی به برطرف کردن مشکلات آنان بپردازد.

خانه هایی که در پشت مسجد ابالفضل (ع) قرار دارند، جزو بافت روستایی قرار نگرفته اند و از نعمت آب، برق و گاز بی بهره اند. عدم امکانات رفاهی این مردم منجر به بیماری اکثریت کودکان شده است.

مهدی آباد کتول مشکلات محمدنوری

محمد نوری در ادامه می گوید: شورا و دهیار روستای مهدی آباد پل سرخ محله بسیار پیگیر حل مشکلات این روستا هستند. اما هنوز همکاری لازم از سوی مسئولین استانی درباره این موضوع صورت نگرفته است.

ارسال نظر

آخرین اخبار