پیشرفت و آبادانی امروزتان مرهون 48 ستاره از شهدای چهارم دی‌ماه استان گلستان است به منظور آشنایی مردم با شهدای هر روز، روزشمار شهدای استان گلستان توسط خبرگزاری فارس منتشر شد.

شهدای چهارم دی‌ماه 8 سال دفاع مقدس استان گلستان + تصاویر

 امروز می‎خواهیم کمی متفاوت‎تر از گذشته به معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس استان گلستان بپردازیم شهدایی که عیارشان بالا بود و قفس دنیا برای‌شان تنگ؛ عاشقانی که از ثانیه‎های جاماندن نگران بودند و در مسیر دفاع از حق علیه باطل لحظه‎ای غافل نشدند و برای الهی شدن لحظه‎شماری می‎کردند.

 به گزارش گلستان24، من و تو باید بدانیم بر روی چه زمینی قدم می‎گذاریم، آسایش و امنیت امروزمان مرهون چه کسانی است، یاد فهمیده‎هایی کنیم که در تکلیف‎مداری در خط مقدم بودند و هیچ‌گاه امام امت‎شان را تنها نگذاشتند، بیایید وصیت‎نامه‎های شهدایی را مرور کنیم که امروز بیش از هر زمان دیگری احتیاج به بازخوانی دارند.

شهدایی که نه فقط در کلام بلکه در عمل نشان دادند برای حفظ انقلاب و آرمان‎های اسلامی باید در عشق به ولایت ذوب شویم و تا این نگاه نباشد بازنده میدان خواهیم بود آری انقلاب اسلامی چنین ستاره‎های زمینی را به آسمان عروج فرستاد تا امروز چراغ‎راه را در مسیر ولایت گم نکنیم.

استان گلستان چهارم دی‎ماه را مدیون 48 شهید هشت سال دفاع مقدس است؛ نام هر کدام را که امروز بر زبان می‎آوری با صلواتی مهمان‌شان کن؛ نام شیرمردانی که مایه اقتدار انقلاب اسلامی شدند و همواره بر تارک زمان جاودانه هستند را با هم مرور می‎کنیم.

 

در چنین روزی یعنی چهارم دی‎ماه از نگارستان ایران حبیب‎الله کوهستانی از شهرستان آزادشهر، محمدابراهیم رضایی از شهرستان بندرگز، حسن قزل‎سفلو از شهرستان مینودشت، سیدمرتضی شیرنگی از شهرستان گرگان، شعبان‌علی منتظری از شهرستان آزادشهر، جعفر رجبلو از شهرستان رامیان، صفرعلی کریمی طالقانی از شهرستان گرگان برای آسایش امروز من و تو از همه هستی خود گذشتند و مسیر شهادت را انتخاب کردند.

آری نباید نام نام‎آوران شهیدی چون عباس حاج صفری از شهرستان گرگان، عباس‌علی کمانگری از شهرستان بندرگز، محمدحسن خلیلی از شهرستان علی‎آبادکتول، جواد قندهاری از شهرستان بندرگز، محمدیوسف رحیم‎خانی از شهرستان گرگان، سیدجواد حسینی از شهرستان گنبدکاووس، غلام شیخ از شهرستان مینودشت، حیدرعلی بارانی از شهرستان گنبدکاووس را از خاطرمان فراموش کنیم.

چهارم دی‎ماه امروزمان را مدیون شهدای عزیزی همچون جابر دزینی از شهرستان مینودشت، جمشید کردجامه‎شوران از شهرستان گرگان، حضرت‌علی دلیری از شهرستان گرگان، محمدحسین لطفی از شهرستان گرگان، رضا فرامرزی پلنگ از شهرستان مینودشت، رمضان‌علی خسروی از شهرستان مینودشت، عزیزالله بدیع میزبان از شهرستان مینودشت، وهاب‎الدین شیخ‎الاسلامی از شهرستان گرگان و ابراهیم رضوانی چارنایی از شهرستان گرگان هستیم.

هنوز شمار شهدای این روز تمام نشده؛ کمی حوصله کن؛ یادت نرود که مدیون خون آنهایی؛ دهانت را برای بر زبان آوردن نام‌شان معطر به صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) کن؛ وقتی که می‎خواهی نام شهدایی چون محمود فندرسکی‎جز از شهرستان بندرگز، حسین کاوسی از شهرستان مینودشت، عبدالله میرعرب رضی از شهرستان آزادشهر، محمود اشراقی از شهرستان گرگان، مسلم زمانی میان‎دره از شهرستان کردکوی، مصطفی مهرانگیز از شهرستان گنبدکاووس، محمدحسن مهدی‎پور دنگلانی از شهرستان گرگان، علی‎اکبر داودی از شهرستان گرگان و حبیب‎الله کوهستانی از شهرستان آزادشهر را بر زبان جاری کنی.

غافله شهدای امروز گلستان با نام‎های موسی ایری از شهرستان بندرترکمن، غلامرضا میری از شهرستان بندرگز، الیاس قربانی شاهدهی از شهرستان گرگان، محمد دیلم‌کتولی از شهرستان گرگان، فریدون کتولی از شهرستان گرگان، مهدی بربری‎نژاد از شهرستان آزادشهر، محمدرضا بخشنده از شهرستان گنبدکاووس، محمدتقی جمال‎لیوانی از شهرستان گرگان، مرتضی رحیمی‌النگی از شهرستان کردکوی، محمدرضا دنکوب از شهرستان علی‎آبادکتول، مصیب پیری زیرکوهی از شهرستان مینودشت، حبیب‎الله تمرتاش از شهرستان مینودشت، حسین فندرسکی از شهرستان گرگان، محمود رحیم‎زاده اسفروشانی از شهرستان گنبدکاووس، علی عرب‎نژاد از شهرستان گنبدکاووس تکمیل می‎شود.

نمایندگی خبرگزاری فارس در استان گلستان با همکاری معاونت پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تلاش می‎کند تا اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان در آذرماه 1395 به صورت روزشمار آلبوم شهدای این استان را به صورت هر روز با شهدای همان‎روز با چاپ عکس، نام و نام‌خانوادگی و شهرستان محل تولد را منتشر کند.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار