مرتضی ندامی، در مصاحبه با گلستان24؛

وفای به عهد یکی از درس هایی است که از این قیام بزرگ می توان دریافت کرد. شهدای کربلا تا آخرین قطره خون به عهد خود وفا دار بودند. در واقعه کربلا نیز بد عهدی کوفیان باعث شد فرزند پیامبرشان را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت برسانند.

بی بصیرتی برخی از خواص منجر به واقعه کربلا شد / وفای به عهد یکی از درس های بزرگ واقعه عاشوراست

مرتضی ندامی، طلبه حوزه سفیران هدایت، و فعال فرهنگی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، در مورد درس های عاشورا و بصیرت افزایی گفت: قیام امام حسین علیه السلام از هر زاویه ایی پیام داشت. اخلاقی، اجتماعی، مذهبی، معنوی، سیاسی و معرفتی.

وی ادامه داد: وفای به عهد یکی از درس هایی است که از این قیام بزرگ می توان دریافت کرد.  شهدای کربلا تا آخرین قطره خون به عهد خود وفا دار بودند. این بد عهدی گاهی سرنوشت یک شخص ، قوم و حتی یک حکومت را تخت الشعاع قرار می دهد. در واقعه کربلا نیز بد عهدی کوفیان باعث شد حدود پنجاه سال بعد از پیامبرشان، فرزند همان پیامبر به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رسیده و اهل بیتش به اسارت رود.

 

بصیرت عاشورا مرتضی ندامی

 

طلبه حوزه سفیران هدایت، با بیان این که، واقعه کربلا  و مشکلات بعد از آن، بخاطر بی بصیرتی بعضی از خواص هم بود، افزود:  برای مثال در یکی از جنگ های امیرالمومنین علی ع ، مالک در یک قدمی قتل معاویه بود و برگشت. اگر آنجا بی بصیرتی صورت نمی گرفت و افراد دشمن واقعی و حربه هایش را متوجه می شدند، شاید همه قائله های بعدی با کشتن معاویه ملعون به پایان می رسید.

وی با تاکید بر این که این بی بصیرتی ها امروز هم وجود دارد، بیان داشت: متاسفانه اعتماد به دشمنان قسم خورده، نگاه خوشبینانه داشتن به این دشمنان، اجازه ورود دادن به خیلی از افراد مرموز و مشکوک به مسائل داخلی کشور بار عناوین مختلفی مانند کارشناس اقتصادی، حل مشکلات را در گرو ارتباط با آنها دانستن و استفاده نکردن از ظرفیت های داخلی که نقطه ی مقابل اقتصاد مقاومتی است، از نمونه های بارز این بی بصیرتی هاست.

مرتضی ندامی ادامه داد: در جامعه و در سطوح کوچک تر مانند خانواده هم این بی بصیرتی مشهود است.  غافل بودن از مسائل تربیتی و وجود ماهواره ها که همان علم یزید و استکبار هستند، تاثیر بسیار زیادی در زندگی می گذارند و باعث تغییرات سریع اخلاقی و اجتماعی و تربیتی می شود. باعث می شود در نسل آینده جامعه ی خالص حسینی نداشته باشیم.

 

بصیرت عاشورا مرتضی ندامی

 

وی افزود: از بین رفتن قبح و زشتی روابط نامشروع، طلاقهای عاطفی در خانواده ها، عدم تمرکز محبت و مهر پدر و مادر برای فرزندان، منزوی و افسرده شدن جامعه و در نهایت فساد آن، همه به این دلیل است که بصیرت نداشته و دشمن واقعی خود را نمی شناسیم. ابزار دشمن امام حسین علیه السلام در  کربلا، دروغ، زور و تزویر بود که همه ی آن ها در ابزارهای دشمنان امروز، ماهواره، اینترنت وفضای مجازی یافت می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار