الفبای خودسازی-9

الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید.

دربست تا بهشت!

به گزارش گلستان 24، الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی  است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید. به امید اینکه دنیا و آخرتی بهتر و شایسته تر داشته باشیم. پایان زندگی در این دنیا زمان مشخصی برای ما ندارد. پس چقدر خوب است که هر لحظه خود را برای رسیدنش آماده کنیم.

دربست تابهشت

ل: لقاء الله

راوی گوید: به امام صادق(ع) گفتم: 

کسی که دیدار خدا را دوست داشته باشد، خداوند هم دیدار او را دوست دارد؟ و آیا کسی که از دیدار خدا خشمناک باشد، خدا را هم از دیدار او خشم آید؟ فرمود: آری. گفتم: به خدا قسم ما مرگ را کراهت داریم. فرمود: چنان نیست که گمان کردی. این در وقت دیدار مرگ است، وقتی آنچه را دوست دارد ببیند، چیزی نزد او محبوب تر از ورود بر خدای تعالی نیست و خدا هم آن هنگام دیدار او را دوست دارد، او هم دیدار خدا را دوست دارد. و وقتی چیزی را ببیند که کراهت دارد، نزد او چیزی مغبوض تر از دیدار خدا نیست، خداوند هم از دیدار او خشم دارد.

م: مقام مومن نزد حق تعالی

حضرت امام محمدباقر(ع) فرمود:

چون پیامبر را در شب معراج به حضور خدا بردند، رسول خدا(ص) عرض کرد: پروردگارا! حال مومن نزد تو چگونه است؟ فرمود: ای محمد! کسی که برای من دوستی را اهانت کند، به جنگ من برخاسته است و من از هر چیز زودتر دوستانم را یاری کنم و من هرگز در امری که انجام دهنده ی آنم مردد نشده ام مثل تردد در وفات مومن، او مرگ را خوش نمی دارد و من ناراحتی او را خوش نمی دارم. همانا بعضی از بندگان مومن مرا جز غنا وتوانگری اصلاح نمی کند و اگر او را به جز آن بازگردانم هلاک می شود. و بعضی از بندگان مومن مرا جز فقر اصلاح نمی کند و اگر او را به غیر آن برگردانم هلاک می شود و هیچ بنده ای از بندگانم به من نزدیک نمی شود به چیزی که محبوب تر باشد از آنچه بر او واجب کرده ام و همانا بنده به من نزدیک می شود با نافله، تا آن که او را دوست می دارم،پس وقتی دوستش داشتم، من گوش او می شوم که با آن می شنود و چشم او که با آن می بیند و زبان او که با آن سخن می گوید و دست او که با آن می گیرد. اگر مرا بخواند اجابتش می کنم و اگر درخواست کند به او عطا می کنم.

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    چرا لفظ جناب به کار بردین بهتر است بگوییم حضرت امام محمد باقر (ع)

آخرین اخبار