الفبای خودسازی-10

الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید.

دربست تا بهشت!

به گزارش گلستان 24، الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی  است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید. به امید اینکه دنیا و آخرتی بهتر و شایسته تر داشته باشیم. پایان زندگی در این دنیا زمان مشخصی برای ما ندارد. پس چقدر خوب است که هر لحظه خود را برای رسیدنش آماده کنیم.

و: ولایت و اعمال

محمد بن مارد گوید: به امام صادق(ع) گفتم:

حدیثی برای ما روایت شده که شما فرموده اید: « وقتی معرفت پیدا کردی(درحق ائمه)، هر چه می خواهی بکن».  فرمود: آری چنین گفته ام. گفتم: هر چند زنا کنند، سرقت کنند و شراب بنوشند؟ به من فرمود: انا لله و انا الیه راجعون، به خدا قسم نسبت به ما بی انصافی کرده اند، ما خودمان به اعمال خودمان مواخذه می شویم و از آنان حساب برداشته می شود! آنچه گفته ام این است که: وقتی معرفت پیدا کردی، هر چه می خواهی از عمل خیر بکن، چه کم چه زیاد، از تو قبول می شود.

ع: عدم معرفت حقیقی خدا و رسول ائمه

زراره گوید: از امام باقر(ع) شنیدم می فرمود:

خداوند وصف کرده نشود. و چگونه وصف شود، در حالی که در کتاب خود فرموده است:«خدا را آنگونه که شایسته اوست، تقدیر و تعظیم ننمودند». پس خداوند به وصف و عظمتی توصیف نشود مگر آنکه بزرگ تر از آن باشد. پیامبر خدا(ص) هم به وصف نیاید. و چگونه وصف شود بنده ای که خداوند متعال او را با هفت حجاب پوشانده و اطاعت او را در زمین مثل اطاعت خودش در آسمان قرار داده است و فرموده است:« آنچه پیغمبر برای شما آورده، آن را بگیرید و شما را از هر چهنهی کرده، از آن بپرهیزید». و کسی که او را اطاعت کند مرا اطاعت کرده و کسی که او را نافرمانی کند مرا معصیت کرده است. و ما هم به وصف نیاییم. چگونه به وصف آیند گروهی که خداوند، پلیدی را از آنان برداشته (که شک باشد). و مومن وصف نشود. مومن برادر خود را دیدار می کند و با او مصافحه می کند، پس خداوند پیوسته به آن دو نگاه می کند و گناهان از چهره های آنان می ریزد، آن گونه که برگ از درخت می ریزد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار