حسن گنجی، در پاسخ به سوال گلستان24؛

برخی از احزاب سیاسی به صورت گزینشی سخنان، رفتار والگو های رفتاری حضرت امام (ره) را برای رسیدن به اهداف خودشان مطرح می کنند.

برخی از احزاب سیاسی برای رسیدن به اهداف خود، دست به تحریف شخصیت امام (ره) می زنند

حسن گنجی، مسئول تربیتی سپاه استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره هشدار مقام معظم رهبری به تحریف شخصیت امام (ره) می گوید: با توجه به سوابقی که در طول تاریخ مشاهده کردیم یکی از خطر ها و آسیب هایی که برای مردان الهی و مردان دین همیشه در طول تاریخ مطرح بود تحریف شخصیت ، اهداف و برنامه هایی است که آن بزرگان در مسیر زندگی خود داشتند.

گنجی معتقد است که این تحریف ها ممکن است برای غلو در نشان دادن شخصیت آن بزرگوار باشد . گاهی هم از روی حسادت  سعی می شود شخصیت آن بزرگوار را کمرنگ کنند و وی را از جایگاه خودش پایین تر قرار دهند. در هر صورت آن چه  مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به آن اشاره فرمودند و بسیار هم مهم است، وجود تحریف شخصیت امام (ره ) است و زمینه آن هم امروز فراهم است.

وی با بیان این که بخشی از این تحریف ها مربوط به احزاب سیاسی است که به صورت گزینشی سخنان، رفتار والگو های رفتاری حضرت امام (ره) را برای رسیدن به اهداف خودشان مطرح می کنند، تاکید می کند: حضرت امام یک شخصیت جامع بود و نمی شود برشی از زندگی ایشان داشت.

 

حسن گنجی تحریف شخصیت امام

گنجی در ادامه می گوید: بخشی هم مربوط به برخی از شخصیت ها بود که نکاتی را درباره شخصیت امام (ره) مطرح کردند. جالب اینجاست که شاهدی که در این مسائل مطرح شده وجود دارد غالبا از دنیا رفته است و گاهی هم در غالب خواب مسائلی را مطرح کردند که نمونه آن را در جلسه ای که یکی از منصوبین بیت امام (ره) به استان گلستان تشریف آوردند یکی از بزرگوارانی که مطالبی را برای خیر مقدم بیان فرمودند، اشاره کردند که حضرت امام (ره) از من راضی بودند واز عملکرد من تشکر می کردند. این نشان می دهد که ما داریم نسبت به امام بزرگوار جفا می کنیم.

 

مسئول تربیتی سپاه استان گلستان  با اشاره به این که جامعه امروز  ما جامعه ای است که باید در آن با هشیاری بیشتری رفتار کنیم، می گوید: احزاب سیاسی گاهی به این دام و خطر می افتند. شخصیت هایی که در جریان انقلاب بودند و هستند، ممکن است وضعیت سیاسی و اجتماعی آن ها تغییر کرده باشد و مسائل شخصی و نفسانی در آنان بوجود آمده باشد.

گنجی امام خمینی (ره) را خورشید نورانی نامید که نباید ابر های  تحریف را در مقابل چهره تابناک وی قرار داد. وی ادامه می دهد: این ظلم بزرگی در حق ایشان است. مقام معظم رهبری به عنوان نزدیک ترین شخصیت به شخصیت امام (ره) هشدار بجایی دادند و این تکلیف را به همه دوستداران انقلاب دادند که معرفت شناسی همه ما نسبت به امام بیشتر شود و زوایای زندگی ایشان را بیشتر بشناسیم.  وی معتقد است که نباید به صحبت های هر کسی که درباره زندگی امام (ره) حرفی میزند استناد کنیم.

حسن گنجی تحریف شخصیت امام

حسن گنجی با بیان این که ما بالاتر از قیام امام حسین (ع) در بین اولیای الهی  در ابعاد مختلف نداریم، می گوید: بزرگترین آسیبی که به این قیام رسیده است، بحث تحریف  شخصیت امام حسین (ع)، شهدای کربلا، اهداف امام حسین (ع) است .

وی ادامه می دهد: تجربه تاریخی گذشته و شرایط امروز، دو  دلیلی بود که رهبر معظم انقلاب در مهمترین مراسم ملی و مذهبی ما این موضوع را مطرح کردند. انشاالله در  در امام شناسی به انحراف نیفتیم و ایشان را همان گونه که واقعیت است بشناسیم و معرفی کنیم. نسل جدید به شدت  نیازمند به این حقیقت است.

ارسال نظر

آخرین اخبار