فرماندار شهرستان کردکوی گفت: با تلاش انجام گرفته طی دو روز اخیر، این شهرستان با جهش چهار پله‎ای اکنون در جایگاه سوم سرشماری گلستان قرار گرفته است.

جهش سه پله‎ای کردکوی در ماراتن سرشماری گلستان

به گزارش گلستان24، مجتبی جمالی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تاکنون 14 هزار و 597 خانوار شهری و روستایی شهرستان کردکوی در طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن ثبت‎نام کرده‎اند.

جمالی

وی یادآور شد: از این تعداد 6 هزار و 180 خانوار شهری و 8 هزار و 777 خانوار مربوط به جامعه روستایی  این شهرستان واقع در غرب گلستان است.

جمالی خاطرنشان کرد: به طور کلی 59.21 درصد از خانوار این شهرستان در سایت سرشماری ثبت‎نام‎ کرده‎اند که 58.7 درصد آن خانوار روستایی و 41.3 درصد این ثبت‎نام‌کنندگان از خانوار شهری این شهرستان هستند.

وی با اشاره به برآورد سرشماری خانوار در این شهرستان اذعان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، برآورد جمعیتی این شهرستان 25 هزار و 260 خانوار است که تلاش خواهیم کرد بیشترین تعداد از این خانوار در این پروژه ملی شرکت کنند.

رئیس ستاد سرشماری شهرستان کردکوی با اشاره به تلاش مسؤولان این شهرستان بری صعود به رتبه‎های بالاتر سرشماری استان افزود: همه امکانات برای دستیابی به این هدف ارزشمند مهیا شده و چشم‎انداز خوبی نیز برای تحقق این جایگاه آماده شده است.

جمالی تصریح کرد: با فعال‎سازی دهیاران و تلاش مسؤولان شهری به ویژه در ادارات و مدارس شهرستان، می‎توان خانواده‎ها را برای رقم زدن هدفی که در نظر گرفته‎ایم، آماده کرد.

* تلاش مضاعف کردکوی برای اخذ رتبه بالاتر سرشماری در گلستان

وی با اشاره به نقش سرشماری در اقتصاد مقاومتی یادآور شد: اطلاعات دریافتی حاصل از سرشماری سال جاری می‌تواند در اجرای برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی در استان، به ویژه شهرستان کردکوی موثر باشد.

 جمالی با اشاره به کسب اطلاعات پایه‎ای به عنوان زیرساخت توسعه شهرستان افزود: با توجه به اینکه در آغاز اجرای برنامه ششم توسعه قرار داریم و همچنین همسو با اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، نیازمند دست‌یابی به این اطلاعات پایه‌ای هستیم، از این رو سرشماری امسال نفوس و مسکن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به دو مرحله تمدید سرشماری اینترنتی در کشور تصریح کرد: ثبت‌نام قطعی و پایانی خانوارها در سرشماری نفوس و مسکن در مرحله دوم پس از سرشماری اینترنتی انجام می‎شود، که در این مرحله مأموران سرشماری با حضور در منازل خانواده‌ها، کد 12 رقمی سرشماری اینترنتی را اخذ و وارد سامانه مربوطه می‌کنند.

فرماندار شهرستان کردکوی با تأکید بر اینکه مردم باید اطلاعات خود را به صورت دقیق در سرشماری اینترنتی ثبت کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌‎شود با توجه به تمدید زمان سرشماری بیش از 60 درصد اهالی شهرستان کردکوی نسبت به ثبت اطلاعات خانوار خود از طریق سامانه www.sarshomari95.ir اقدام کنند که بی‌شک برای رسیدن به این مهم باید شاهد تعامل و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های شهرستانی باشیم.

بر اساس این گزارش، سرشماری اینترنتی در فاصله زمانی سوم تا 30 مهر و با مراجعه خانوار به سایت سرشماری (www://Sarshomari95.ir) و تکمیل اطلاعات و دریافت و حفظ کد آماری انجام می‌شود. مراجعه مستقیم مأمور از 31 مهر انجام خواهد شد که در این مرحله مأمور آمارگیر کد آماری خانوارهای که اینترنتی اطلاعات را تکمیل کرده‌اند را دریافت و در غیر این صورت اطلاعات خانوار را با تبلت دریافت و تکمیل می‌کنند.

در پنج روز آخر سرشماری که با هدف دسترسی به خانوارهای غایب در نظر گرفته شده است، مراجعه مأمور و اینترنت وجود دارد از طرفی مأمور تلفنی در شهرستان برای پاسخگویی در نظر گرفته می‌شود.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار