معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ویژه از محل مالیات بر ارزش افزوده به ورزش این استان، گفت: در سال جاری 40 پروژه عمرانی ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 40 پروژه عمرانی در چهلمین سال پیروزی انقلاب

به گزارش گلستان24؛قاسم برزمینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای ورزشی در سال جاری در استان گلستان، اظهار کرد: در سال 1397 استان گلستان میزبان 7 رویداد بین‌المللی ورزشی خواهد بود که اتفاق نادر و کم‌سابقه‌ای در این استان است.

وی با بیان اینکه این رویدادها در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله ووشو، بسکتبال و کاراته برگزار می‌شد، افزود: مسابقات بین‌المللی ووشو که چندی قبل با حضور باشکوه تیم‌های مختلف از اقصی نقاط جهان برگزار شده و مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا نیز از پنجم مردادماه در شهرستان گرگان آغاز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزش استان گلستان در بخش اعتبارات عمرانی، جهش بسیار بزرگی داشته است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های استاندار ورزشی و ورزش‌دوست گلستان از محل 27/0 درصد سهم ورزش در مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات خوبی به ورزش استان گلستان اختصاص یافته است.

برزمینی با اشاره به اینکه در سال چاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب 40 پروژه ورزشی در استان گلستان به بهره برداری می‌رسند، ادامه داد: تاکنون بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و الباقی آنها نیز در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه هفته دولت و دهه مبارک فجر افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیش از 210 فضای ورزشی در استان گلستان براساس کمیسیون ماده پنج قانون برنامه توسعه باید به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: مراد از بخش خصوصی در این قانون شرکت‌ها، افراد حقیقی و هیئت‌های ورزشی است که می‌توانند این فضاها را در قالب قراردادهای معین در اختیار گرفته و مدیریت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی هزینه کرد اجاره بهای فضاهای ورزشی واریزی به خزانه دولت، گفت: تمام پول‌های واریز شده به خزانه دولت از محل اجاره بهای فضاهای ورزشی به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها بازگردانده می‌شود که حداقل 85 درصد این مبالغ به ادارات ورزش و جوانان شهرستان برای هزینه در محل فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی عودت داده می‌‌شود.

برزمینی از وجود بیش از 100 پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان گلستان خبر داد و تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان این آمادگی را دارد که در قالب ماده 27 قانون این پروژه‌ها را برای تکمیل و بهره‌برداری به بخش خصوصی به صورت 15 تا 20 ساله واگذار کند.

وی با اشاره به دستور استاندار محترم مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری در استان گلستان، خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان نیز از هرگونه سرمایه‌گذاری و همکاری بخش خصوصی در بخش ورزش با کمال میل حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار