رئیس پلیس فتای گلستان:

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان این که انتشار اخبار کذب جرم است، گفت: مردم به شایعات کرونایی توجه نکنند.

مردم به شایعات کرونایی توجه نکنند/انتشار اخبار کذب جرم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ ابراهیم پرسا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در روزهای گذشته موضوع شیوع ویروس کرونا و انتشار اخبار مرتبط با آن از کانال های مختلف در فضای مجازی، بحث داغ رسانه های داخلی و خارجی شده و برخی از گروه های مخالف نظام و رسانه های غربی و افراد سودجو هم از آن سوء استفاده کرده و این فضا را برای هر گونه نا آرامی و ایجاد رعب و وحشت، برهم زدن امنیت روانی جامعه، اختلال در بازار و یا نظام اقتصادی کشور آماده می کنند.

وی افزود: برخی دیگر از مجرمان هم با هدف کلاهبرداری از شهروندان، از ترفند فروش ماسک و سایر اقلام بهداشتی در فضای مجازی سواستفاده کرده و با هدایت خریداران به سمت صفحات جعلی، اطلاعات حساب بانکی آنان را سرقت می کنند.

پرسا تصریح کرد: موضوع شایعه و شایعه پراکنی، از پدیده های اجتماعی است که در جامعه، ناهنجاری هایی را به دنبال دارد و با گسترش فضای مجازی، خیلی زودتر از واقعیات به اطلاع مردم می رسد و استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی هم در افزایش شایعه و شایعه پراکنی تاثیر منفی زیادی را به همراه داشته است.

وی افزود: ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای اشاره می کند که، هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی، اخبار خلاف واقع را منتشر کند مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت، به حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات، محکوم خواهد شد.

پرسا خاطرنشان کرد: پلیس فتا با هر گونه موارد محتوایی شامل فیلم، خبر، عکس و غیره که موجب تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه شود به صورت قانونی مورد پیگیری قرار داده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: در برخی از استان‌ها مشاهده شده عده قلیلی از مجرمان، با نامه جعلی از وزارت بهداشت، درمان و با در دست داشتن انواع ماسک بالاخص ماسک های فیلتر دار، تحت پوشش پزشک و یا با عناوین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت به درب منازل مردم مراجعه می کنند و متاسفانه با آلوده کردن ماسک ها به مواد بیهوش کننده، پس از تست این ماسک توسط شخص خریدار یا صاحب خانه و بیهوش شدن وی، اقدام به سرقت منزل می‌کنند، لذا ضرورت دارد مردم در صورت مشاهده چنین مواردی این افراد را به منزل راه نداده و بلافاصله پلیس را از طریق مرکز ۱۱۰ مطلع کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار