محتشم، مسئول بیمه محصولات کشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند و خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

۲۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر محتشم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۲۶ هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

وی توضیح داد: همچنین هشت هزار و ۸۸۹ درخت، ۱۶۵ هزار و ۶۸۵ رأس دام، ۶۴ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور، دو هزار و ۸۴۶ هکتار باغ، هشت هزار و ۲۴۲ هکتار از منابع طبیعی و ۱۰۰ هکتار از مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در سال زراعی جاری بیمه شده‌اند.

مسئول بیمه محصولات کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۴۰ کارگزار بیمه بخش کشاورزی (باغی، زراعت، منابع طبیعی و آبزی‌پروری) در استان فعال است، گفت: امسال استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و امید داریم در سال‌های آینده بهره‌برداران رغبت بیشتری نسبت به بیمه محصولات نشان دهند.

وی با بیان اینکه تا قبل از باد و طوفان خردادماه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شده است، توضیح داد: سال زراعی گذشته بیشترین خسارت ناشی از سیل بود و ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شد؛ امسال بیشترین خسارت مربوط به باد و طوفان است و ارزیابی و پرداخت خسارت همچنان ادامه دارد.

محتشم به جزییات بیشتری از بیمه محصولات کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: امسال (سال زراعی جاری) هزار و ۲۸۶ هکتار پنبه، هزار و ۴۲۸ هکتار جو آبی، ۴۱ هزار و ۹۹۸ هکتار جو دیم، دو هزار و ۷۴۷ هکتار چغندر و ۲۱۶ هکتار ذرت علوفه‌ای در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه شدند.

به گفته وی همچنین ۲۸۵ هکتار سویا، هزار و ۵۸۵ هکتار سیب زمینی، ۲۵ هزار و ۶۷۵ هکتار کلزا آبی و شش هزار و ۱۳۳ هکتار کلزای دیم و ۳۵ هزار و ۵۶۰ هکتار اراضی گندم آبی استان در برابر حوادث فاجعه بار بیمه شدند.

محتشم با بیان اینکه هر زراعتی حداقل دو نوع بیمه دارد و کشاورزان مختار هستند تنها بیمه پایه و یا بیمه پایه به همراه بیمه عمومی تکمیلی را انتخاب کنند، بیان کرد: طوفان، باران سیل‌آسا، زلزله، تگرگ و یخبندان مشمول بیمه عمومی تکمیلی است و بیمه پایه خسارت فاجعه‌بار مثل سیل، خشکسالی و سرما را تحت پوشش دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار