عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حدود ۷۰ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص در مرکز و شهرهای غربی استان گلستان فعالیت می‌کنند و این موضوع برای سلامت مردم شرق استان نگران کننده است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس: کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص نگران‌کننده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کلاله با بیان اینکه استان گلستان در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی اظهارداشت: به ازای هر یکهزار نفر در استان 1.2 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد در حالیکه این شاخص در کشور 1.7 تخت بیمارستانی است.

وی گفت: این در حالی است که همین شاخص در شرق استان (مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه) برای هر "یکهزار نفر 0.8 تخت فعال است و در صورت راه‌اندازی بیمارستان مراوه تپه این شاخص به 0.9 تخت فعال برای هر یکهزار نفر خواهد رسید.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس با بیان این  که با همکاری همه نمایندگان استان پیگیر تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام در سطح استان برای ارتقای این شاخص هستیم افزود: متأسفانه در مورد حضور نیروی متخصص نیز شرایط خوبی در شرق استان نداریم؛ طوری که 70 درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص در مرکز استان و شهرهای غربی فعالیت می‌کنند و این موضوع برای سلامت مردم منطقه نگران کننده است.

آریان‌پور گفت: در مکاتبه با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار توزیع عادلانه نیروی متخصص برای خدمت به مردم محروم منطقه شده‌ایم و در همین رابطه قول‌هایی هم گرفته‌ایم.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استان و منطقه گفت: به تناسب کمبود تخت بیمارستانی و نداشتن نیروی متخصص در بیمارستان‌های منطقه، کمبود تجهیزات تخصصی پزشکی نیز مشاهده می‌شود؛ مثل دستگاه تصویربرداری ام آر آی که فقط یک دستگاه توسط بخش خصوصی در گنبدکاووس فعالیت دارد. این در حالی است که باید برای شرق استان حداقل سه دستگاه ام آر آی فعال وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از خدمات درمانگران در دوران کرونایی کشور قدردانی کرد و گفت: بر اساس استاندارد جهانی هر یکهزار نفر جمعیت، چهار پرستار یا به ازای هر یک تخت فعال باید سه پرستار وجود داشته باشد و این امکان در کشور ما فراهم نیست. مسئولان باید به پاس ایثارگری‌های پرستاران ضمن انجام پرداختی بموقع حقوق پرستاران برای امنیت شغلی پرستاران شرکتی و غیره اقدام کنند.   

وی اعلام کرد: پیگیری‌های لازم از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تغییر وضعیت کاری پرستاران شرکتی و غیره که همت و ایثار خود را در دوران بیماری کرونا به اثبات رسانده‌اند، در حال انجام است و امیدواریم شرایط بهتری در مسائل مالی و استخدامی آنها فراهم می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار