استاندار گلستان با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی گلستان در نرم‌افزار و سخت‌افزار بهداشت و درمان گفت: پیشقدم‌ترین استان در اجرای موارد بهداشتی بودیم.

عقب‌ماندگی تاریخی گلستان در نرم‌افزار و سخت‌افزار بهداشت و درمان/ پیشقدم‌ترین استان در اجرای موارد بهداشتی بودیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: کرونا تمام نشده و تا زمانی که واکسن کشف نشود تمام پروتکل‌ها را اجرا خواهیم کرد تا مردم کمترین اسیب را ببینند.
وی ادامه داد: گلستان موقعیتی بی‌نظیر در زوایای مختلف دارد و از ظرفیت بالایی در توسعه برخوردار است.
وی ادامه داد: گلستان از نظر امنیتی آرام‌ترین استان ایران است و حتی از نظر درمانی هم استان گلستان دارای ظرفیت‌های مختلفی است و تفاوت‌ها باعث شده رعایت پروتکل‌ها را برای ما کمی سخت کند.
استاندار گلستان تصریح کرد: وجود همه اقوام در گلستان و ترددها باعث شد در اسفندماه به پیک یک هزار‌ و ۳۰۰ بستری در استان رسیدیم اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده کمترین میزان فوتی را نسبت به بستری‌ها داشتیم.
حق‌شناس گفت: روحانیون معظم به معنی واقعی رعایت و همراهی دستورات را داشتند و هر تصمیمی را که ستاد مصوب کرد اجرایی کردند و تمام علمای اهل سنت به معنی واقعی تصمیمات را اجرایی کردند.
وی اضافه کرد: اصناف در گلستان خودشان برای تعطیلی پیش‌قدم شدند و اولین تعطیلی‌ها در گلستان با پیشنهاد خود اصناف بود و شورای تامین اتان گلستان با جدیت پای کار بوده است.
استاندار گلستان بیان کرد: مدارس استان گلستان یک هفته قبل از همه استان‌ها تعطیل شد و فاضله‌گذاری اجتماعی که امروز اجرایی می‌شود گلستان در اجرای آن پیشقدم بود.
حق‌شناس تاکید کرد: اصحاب رسانه در استان گلستان بیشترین و بهترین همکاری را با ما داشتند و اطلاع‌رسانی بسیار عالی را در این عرصه داشتند که بخش مهمی بود.
وی اضافه کرد: با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ساخت پنج بیمارستان اما در تامین سخت‌افزار بخصوص در شرق استان گلستان با مشکل جدی مواجه هستیم و یک عقب ماندگی تاریخی در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار بهداشت و درمان داریم.
استاندار گلستان تاکید کرد: در تمام بیمارستان‌های استان حاضر شدم و با وجود اینکه خستگی را در چشمان این عزیزان می‌بینم اما عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند.
حق‌شناس گفت: در اسفندماه بسیج در شهر و یک هزار دهیار در روستاها بلافاصله ضدعفونی‌ها را با قدرت انجام دادند و بیش از ۵۰ درصد مدارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار