فرماندار شهرستان گالیکش گفت: پروژه هوشمندسازی جنگل گلستان با هدف مهم کنترل و جلوگیری از آتش‌سوزی با اعتبار 60 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری پروژه هوشمندسازی جنگل گلستان با اعتبار 60 میلیارد ریال

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌اصغر میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در هفته دولت و دهه فجر ۲۷۷ پروژه عمرانی اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار یک‌هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۲۵۰ نفر در شهرستان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار شهرستان گالیکش درباره اقدامات انجام شده در حوزه مسکن تصریح کرد: در ۱۹ روستای شهرستان مرحله نخست اجرای طرح هادی انجام و در ۲۳ روستا نیز این طرح در حال اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین ۴۲ پروژه حوادث ماده ۱۰ با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در ۲۳ روستای این شهرستان اجرا شده است.
میرزایی گفت: سهمیه شهرستان از محل بازسازی مسکن روستایی ۵۱۰ واحد بوده که ۵۰۹ واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و تاکنون برای ۴۳۳ واحد روستایی از این تعداد برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد شده است.
وی درباره مسکن محرومین بیان کرد: سهمیه شهرستان برای احداث مسکن محرومین ۱۵۳ واحد بوده که همه این سهمیه شناسایی و به بانک معرفی شدند و تاکنون از این تعداد ۱۳۳ نفر برای احداث مسکن محرومین با بانک قرارداد منعقد کردند.
فرماندار شهرستان گالیکش مهمترین مشکل مردم شهرستان را عدم استقرار ادارات دولتی دانست و گفت: بیش از ۵۰ درصد ادارات در شهرستان هنوز مستقر نشده و این امر به سبب تردد مردم و صرف هزینه برای انجام فعالیت‌های اداری مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: عدم زمین مناسب برای احداث ساختمان های اداری مربوطه در شهرستان از مشکلاتی اداری و قانونی بوده که تاکنون انجام نشده است.
میرزایی عدم دسترسی جاده به روستاهای «کندسکوه» و «سیجان» را از دیگر مشکلات مردم این روستاها بیان کرد و افزود: مسیر دسترسی به روستاهای «سیجان و «کندسکوه از نقاط و جاده‌های صعب‌العبور و حادثه‌خیز بوده و تاکنون حدود هفت کیلومتر از مسیر جاده دسترسی به روستای «کندسکوه» با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال انجام شده و برای مابقی آسفالت این مسیر در حال تامین اعتبار هستیم همچنین هفت کیلومتر از مسیر جاده «سیجان» نیز تاکنون آسفالت شده است.
وی ابراز کرد: دو روستای «دارآباد» و «قلی‌تپه» شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه و خط انتقال توزیع با مشکل کمبود آب به ویژه در فصول گرم سال بوده که تاکنون چهار و نیم کیلومتر شبکه و سه کیلومتر از خط انتقال آن حدود ۳۵ درصد اصلاح شده و برای اصلاح کامل آن به ۲۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
فرماندار شهرستان گالیکش یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان را هوشمندسازی جنگل گلستان دانست و بیان کرد: پروژه هوشمندسازی با نصب دکل و دوربین‌های پیشرفته و سیستم‌های حس‌گر چند منظوره با هدف کنترل و جلوگیری از آتش‌سوزی و حفاظت از گونه‌های جنگلی و حیات وحش با اعتبار بالغ ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی درباره اصلاح سه راهی گالیکش-کلاله گفت: بهره‌برداری از سه راهی گالیکش - کلاله با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که این مسیر نیاز به یک اصلاحیه داشته که برای تکمیل آن به حدود ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.
میرزایی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء پوشش اینترنتی در روستاهای شهرستان امسال ۹ پروژه با اعتبار ۲۸۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار