مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رییس سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان، گفت: پس از نزدیک به 2 سال سخت کرونایی؛ عشق و همت هنرمندان بار دیگر چراغ نمایش استان را روشن کرد.

چراغ نمایش استان با عشق و همت هنرمندان دوباره روشن شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری با اشاره به اینکه سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان از صبح امروز پنج شنبه 27 آبان ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی آغاز می شود، گفت: تعطیلی های مکرر و محدودیتهای اعمال شده از سوی ستاد کرونا در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس، فضا و شرایط تمرین و اجرا و کسب و کار جامعه ی نمایش را از حدود 2 سال پیش برای هنرمندان این عرصه دشوار کرد.

وی افزود: علی رغم میل باطنی و در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و نیز پدید آمدن پیک های متعدد و قرمز شدن استان؛ تمرین و اجرا برای هنرمندان نمایش که هنری گروهی است و نیازمند تمرین های مستمر دارد پدید آمد اما به همت و عشق این عزیزان و با بهتر شدن وضعیت؛ امروز شاهد جلوه ای از تلاش عاشقانه و خردورز آن ها برای روشن و فروزان تر کردن این هنر انسان ساز هستیم.

کشمیری با تقدیر از کلیه کسانی که در به ثمر رسیدن این رویداد هنری نقش داشته اند، درباره ی ویژگی های این دوره، گفت: برای نخستین بار به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی گلستان و با تایید شورای سیاست گذاری جشنواره استانی؛ هنرمندی شاخص و تحصیلکرده (فرشید مصدق) به عنوان دبیر اجرایی جشنواره انتخاب شد.

وی افزود: همچنین در این دوره از جشنواره، 2 بخش جنبی "تک گویی زنان و مردان" و "تئاتر کوتاه آموزشگاهی" در راستای حمایت از آموزشگاه ها و انگیزه بخشی به نسل جوان برنامه ریزی شد و پس از ارزیابی های صورت گرفته، ۵  اثر در بخش تک گویی زنان،۳ اثر در بخش تک گویی مردان و ۵ اثر در بخش مسابقه تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه‌ها به مرحله نهایی رسیدند.

کشمیری به حضور چهره های شاخصی چون هدیه تهرانی، محمودرضا رحیمی، مرتضی میرمنتظمی و پانته آ پناهی ها به عنوان داور نهایی و اساتید حاضر در جشنواره اشاره کرد و افزود: محمد قدس فرزند گرگان زمین و چهره ی شاخص تهیه کنندگی هنر نمایش در عرصه کشور به عنوان نماینده ویژه اینجانب و رییس شورای سیاست گذاری و تهیه کننده سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان حضور دارد.

وی همچنین به برپایی دو کارگاه آموزشی در ایام جشنواره اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزش بازیگری با حضور "پانته آ پناهی ها" از چهره های شاخص عرصه ی بازیگری و نیز "تهیه کنندگی در تئاتر" با حضور "محمد قدس" در ایام جشنواره برگزار می شود.

یادآوری می شود سی و دومین جشنواره تئاتر استان گلستان از ۲۷ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ با اجرای 8 اثر در بخش مسابقه , 9 اثر در بخش جنبی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برپا می شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار