مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه از صدر اسلام تا به امروز همه مشکلات ناشی از بی‌تفاوتی خواص بوده است، گفت: بی تفاوت‌ها از هزینه دادن و آسیب دیدن می‌هراسند.

شهادت حضرت زهرا(س) حاصل بی‌تفاوتی خواص بود/ بی‌تفاوت‌ها از هزینه دادن می‌ترسند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در سومین روز از مراسم سوگواری حضرت زهرا در هیئت دانشجویی دشمنان حضرت زهرا و قاتلین ایشان نه کافر بودند نه یهودی بودند، بلکه مسلمانان بی تفاوت بودند، اظهار کرد: بی تفاوت بودن بزرگترین دردی است که از صدر اسلام تا امروز دین و انقلاب ما را تهدید کرده است.

وی با بیان اینکه در ماجرای فتنه 88 اگر خواص و موثرین بی تفاوت نمی ماندند و زود تبین می کردند و در صحنه دفاع و شفاف سازی ورود می کردند فتنه آن قدر به درازا نمی کشید، افزود: بی تفاوتی مومنان و خواص همواره به جبهه کفر و نفاق جرات جسارت و عرض اندام می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) درب منزل تک تک انصار و مجاهدین را برای دفاع از ولایت و آمدن وسط صحنه در برابر حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) زدند، خاطرنشان کرد: جواب‌های سربالا و ناامیدانه آنها در برابر حضرت صدیقه کبری(س) منبعث از بی‌تفاوتی نسبت به آینده دین و حکومت اسلامی بود.

عافیت طلبی و فروختن عزت حاصل بی تفاوتی است

گرزین بی‌تفاوت‌ها را ناامید از تاثیرگذاری و یا خوفناک از هزینه دادن دانست و تاکید کرد: همه این بی تفاوت‌ها در حوادث تاریخی و مهم تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران هم به خوبی می‌دانستند که چه اتفاقی رخ داده و چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد اما جسارت آزادمنشی و آزادمردی را نداشتند.

وی خودکم بینی را یکی از ریشه‌های بی تفاوت شدن عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم صراحتا به این عده افراد اشاره شده است که برخی از این بی تفاوت‌ها توجیه شان این است که می ترسیم ما را تحریم کرده و یا آسیبی به ما برسانند و این یعنی عافیت طلبانی که عزت خود را می فروشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام به طور مثال در سپاه مختار 74 هزار نفر با عافیت طلبی و بی تفاوتی عزت خود را فروختند، ادامه داد: مرز خودفروشی و سلاخی شدن آنها به 24 ساعت نکشید و دنیا فهمید که انسان بدون عزت نفس خود در هیچ جبهه ای جایی نخواهد داشت.

کاهش جمعیت سیاست نفوذ دشمن بود

گرزین با بیان اینکه برخی در جواب چرایی سکوت در برابر فساد برخی افراد و یا عدم نقش آفرینی در توسعه و رفع مشکلات کشور از مشکلات اقتصادی و معیشت خود و قیمت سیب و پرتقال سخن می گویند، گفت: اینها همان بی تفاوت هایی هستند که در طول تاریخ می توانستند اما نخواستند به حکم عقل و منطق برای بهتر شدن دنیا و آخرت حرکتی کنند این درحالی است که اولیای خدا برای این تغییرات جان خود را نیز تقدیم می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سم مهلک بی تفاوتی وقتی وارد جان انسان شد تمام وجودش را میگیرد، تصریح کرد: او دیگر نسبت به خاک و میهنش، نسبت به استاد و خانواده اش، نسبت به اعتقاد و آرمانش، به نسل بعد خودش و خصوصا نسبت به ولی الهی زمانه خودش بی تفاوت می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اسناد منتشر شده رسمی تحقیقات و عملیات سرویس های آمریکا به ویژه دستور نیکسون به کسینجر پیرامون بررسی راهکارهای چپاول منابع معدنی کشورهای درحال توسعه دنیا، اضافه کرد: نتیجه تحقیقات منتشر شده آنها نشان می دهد که راه حلشان برای اینکه مردم این کشورها کمتر به مواد معدنی نیاز پیدا کنند کاهش جمعیت در این کشورهاست تا بتوانند مواد بیشتری را چپاول کنند.

نسبت عکس طلاق با فرزندآوری در کشور

گرزین با انتقاد از رواج تک فرزندی و مخالفت با فرزندآوری در خانواده های ایرانی، گفت: تمامی آمار رسمی کشور نشان می دهد که نسبت طلاق با فرزندآوری کاملا معکوس است و 87 درصد طلاقهای حاد در کشور در خانواده های بدون فرزند یا تک فرزند رخ می دهد.

وی بیان اظهار نظر یکی از مسئولان در دولت سابق که علت کم آبی در کشور را فرزندآوری و جمعیت بالای خانواده ها دانست، گفت: امیدواریم این حرف از روی ناآگاهی باشد نه دشمنی زیرا همه می دانیم که چه حجم بالایی از آب شیرین کشور به دلیل سیاست های غلط تامین آب از زیر زمین و رها کردن آبهای سطحی تبخیر می شود و هزاران سوتدبیر اینچنینی حاصل مشکلات کم آبی ماست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار