امام جمعه آزادشهر با بیان اینکه سبک زندگی حضرت زهرا(س) الگوی بی‌بدیل برای جامعه بشری است، افزود: حضرت زهرا(س) به‌عنوان بانوی اسلامی درکنار خانه‌داری و فرزند پروری در اجتماع حضور داشت. بنابراین در عصر کنونی نمی‌توان از تأثیرگذاری توانمندی‌ها و خلاقیت‌های زنان بر جامعه چشم پوشید.

حضرت زهرا(س) الگوی بی‌بدیل برای جامعه بشری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از گلستان،‌ حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی، امام جمعه آزادشهر در همایش «زنان برتر فاطمی تراز اول انقلاب اسلامی» که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، بخشدار مرکزی، رئیس آموزش و پرورش، رئیس شورای شهر آزادشهر و برخی مادران و زنان شهرستان آزادشهر شامگاه گذشته دوم بهمن‌ماه در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد، گفت: با میلاد حضرت زهرا(س) زن تولدی دوباره یافت و عزت و عظمت از دست رفته زنان در زمان جاهلیت را خداوند با تولد بانوی دو عالم دوباره به زن بخشید و او را به‌عنوان کوثر و خیرکثیر در جامعه معرفی کرد.

امام جمعه ‌آزادشهر با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، تجسم عالی‌ترین مفاهیم انسانی و اسلامی در زن است، افزود: حضرت زهرا(س) به‌عنوان بانوی اسلامی در کنار خانه‌داری و فرزند پروری در اجتماع حضور داشت، لذا باید براین باور بود زنان جامعه ما بسیار توانمند و خلاق هستند و می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.  

حجت‌الاسلام شهابی با بیان اینکه خانواده، هسته اولیه شکل‌گیری جامعه بوده و موفقیت جامعه در گرو ثبات و تحکیم آن است، تصریح کرد: تحکیم و ثبات خانواده بر اصول و راهبردهایی استوار است که سیره خانوادگی معصومین(ع) به‌عنوان الگوهای برتر، منبع مطمئنی برای شناسایی و کشف این اصول و راهبردها می‌باشد، لذا در این میان سیر خانوادگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به لحاظ شرایط و امتیازهای ویژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه آزادشهر با بیان اینکه تمام الگوهای یک زندگی سالم در سیره حضرت زهرا(س) نمایان است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در جامعه در‌ تعارض قرار‌گرفتن الگوی قرآنی و سبک زندگی فاطمی با الگوهای غربی است، در صورتی که الگوهای قرآنی نشئت گرفته از سبک زندگی فاطمی یک الگوی سالم و نشاط بخش برای زندگی آحاد جامعه است که باید از سوی سیاست‌گذاران فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی حضرت زهرا(س) الگوی بی‌بدیل برای جامعه بشری است، افزود: پیامبر(ص) فرمود اگر فاطمه(س) نبود، نه علی(ع) و پیامبر(ص) و نه افلاک و آسمان‌ها بودند؛ بنابراین، باید همه سبک زندگی و سکنات و سخنان خود را با یاد و نام آن حضرت تنظیم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار