عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

زنگ خطر اَمیکرون در گلستان به صدا درآمد/ آماده باش کادر درمانی و بهداشتی در گلستان

ایسنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به به صدا در آمدن زنگ خطر پیک ششم کرونا، گفت: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی به حالت آماده باش درآیند.

عبدالرضا فاضل در جلسه اضطراری با معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام جدیدترین رنگ بندی ها وضعیت کرونایی استان گلستان به سرعت به سمت اوج پیک جدید می رود، اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته آمار مبتلایان به شدت افزایش پیدا کرده است که با توجه به تجارب قبلی بیانگر این است که زنگ خطر پیک ششم به صدا درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراکز درمانی استان گلستان باید در آماده‌باش کامل باشند، افزود: متاسفانه اگر به سرعت فکری برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی نکنیم با سرعت بالای شیوع این سویه از بیماری، به شدت شاهد گسترش و افزایش تعداد بیماران خواهیم بود.

 

ورود بازرسی استان گلستان به معاملات و مزایده‌های دولتی/ ۹۵ میلیارد تومان به بیت المال بازگشت

تسنیم نوشت: در جلسه مشترک دستگاه قضایی و سازمان بازرسی استان گلستان بر رسیدگی سریع به پرونده‌های فساد اقتصادی و افزایش تعاملات بین دو دستگاه تاکید شد.

جلسه تعامل دادگستری و اداره کل بازرسی استان با حضور قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های فساد اداری و اقتصادی و سربازرسان اداره کل بازرسی استان در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد و حیدرآسیابی در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های فساد اداری و سربازرسان اداره کل بازرسی، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به روند رسیدگی به این پرونده‌ها را مطرح و برای آن چاره اندیشی کردند.

 

پایان ۱۵ سال تحصیل در تاریکی، مدرسه روستای توحید گنبدکاووس برقدار شد

صداوسیما نوشت: مشکل برق مدرسه روستای توحید ۲ گنبدکاووس پس از ۱۵ سال نداشتن انشعاب برق با پیگیری دادستانی حل شد.

دادستان مرکز استان گفت: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به شرکت توزیع نیروی برق استان ۱۰ روز فرصت داده شده بود تا برای تامین برق مدرسه روستای توحید ۲ گنبدکاووس اقدام کند.

محمود اسپانلو افزود: پس از گذشت مهلت تعیین شده، امروز پیگیر شدیم و مسئولان مدرسه اعلام کردند، مشکل برق حل شد و از این پس کلاس‌های درس این روستا، مشکل روشنایی نخواهد داشت.

او افزود: این مدرسه به دلیل واقع شدن در خارج از بافت روستا و عبور شبکه فشار قوی از کنار جاده انشعاب پانزده سال برق نداشت.

 

صدور مجوز ۴۱نشریه جدید برای گلستان

صدا و سیما نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از صدور مجوز ۴۱نشریه جدید برای این استان خبر داد.

محمد رعیت گفت: از ابتدای امسال تا کنون مجوز ۴۱نشریه چاپی، برخط و غیر برخط از سوی دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات کشور برای فعالیت در استان گلستان صادر شده است.صدور مجوز ۴۱نشریه جدید برای گلستان

وی در توضیح مجوز‌های صادر شده گفت: از این تعداد ۲۴نشریه چاپی شامل ۲هفته نامه، ۷ماهنامه، ۱۰فصلنامه و ۵دوفصلنامه است و نیز ۱۱نشریه الکترونیکی برخط (پایگاه‌های خبری) مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

 

 

دستگیری شکارچیان متخلف شکار قرقاول در مینودشت

مهر نوشت: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مینودشت گفت: شکارچیان غیر مجاز قرقاول در جنگل های روستای اسفرنجان مینودشت دستگیر شده و تعدادی قرقاول نزد آنها کشف شد.

علی اکبر یزدی اظهار کرد: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست مینودشت هنگام سرکشی از جنگل‌های اسفرانجان این شهرستان با شکارچیان متخلف برخورد کرده و پس از بررسی از وسایل همراه آنان لاشه سه طاقه قرقاول را به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط کردند.

 

کاهش ۸۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی گلستان به علت خشکسالی

مهر نوشت: رییس جهاد کشاورزی گلستان گفت: خشکسالی ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی گلستان را کاهش داد.

مختار مهاجر اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن ۴۵۰ هزار هکتار جنگل، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ۳۳ هزار هکتار باغ و در کنار آن چهار میلیون واحد دامی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان است.

رییس جهاد کشاورزی گلستان افزود: استان گلستان مقام ششم تولید محصولات کشاورزی در کشور را دارد و در تولید ۱۵ محصل استراتژیک مقام اول تا پنجم را به خود اختصاص داده است.

 

باد گرم و افزایش دما در راه گلستان؛ کابوس آتش‌سوزی در جنگل هیرکانی

ایرنا نوشت: مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به فعال‌شدن سامانه کم فشار، وزش باد گرم جنوبی و افزایش محسوس دمای هوا طی سه روز آینده در استان نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ هیرکانی و زیستگاه‌های حیات وحش شرق این استان هشدار داد.

نوربخش داداشی اظهار داشت: از امروز تا جمعه ، وزش بادهای گرم جنوبی تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت به ویژه در شرق گلستان خواهد وزید که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در جنگل ها آماده باشند .

وی پیش بینی کرد که دمای هوای گلستان در مدت زمان فعالیت این سامانه تا ۲۴ درجه نیز افزایش پیدا کند.

 

بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خاورمیانه در گنبدکاووس تکمیل شد

ایرنا نوشت: رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ خاورمیانه با ظرفیت پرورش سه میلیون قطعه در بخش مرکزی گنبدکاووس با بهره‌برداری از سوله‌های پرورش ۸۰۰ هزار قطعه‌ای تکمیل شد.

مختار مهاجر بیان کرد: این واحد صنعتی پیش از این با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه پرورش مرغ تخم گذار فعالیت داشت که این مقدار از این پس به ۷۰ هزار تن افزایش یافته و  نقش به سزایی در تامین نیاز کشور خواهد داشت.

رئیس اداره طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان گفت: با بهره برداری ۱۰۰ درصدی از زنجیره تولید تخم مرغ این واحد صنعتی، ظرفیت تولید روزانه این واحد به ۱۵۰ تن رسید.

 

۲ هزار و ۱۰۰ تن گندم احتکارشده در مراوه‌تپه کشف شد

ایرنا نوشت: فرماندهی انتظامی گلستان گفت : با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان و مراوه تپه، ۲ هزار و ۱۰۰ تن گندم احتکارشده در این شهرستان مرزی کشف شد.

سردار محمدسعید فاضل دادگر اظهار داشت: ارزش ریالی گندم احتکار شده بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال است و در این ارتباط یک نفر بازداشت و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به کشت گندم اختصاص می یابد که در سال زراعی گذشته به رغم وجود خشکسالی شدید در استان، ۸۵۰ هزار تن گندم تولید داشت.

 

برگزیدگان جشنواره کالاهای فرهنگی گلستان تجلیل شدند

فارس نوشت: برگزیدگان جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) امروز چهارشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان و اهالی فرهنگ و هنر استان در تالار فخرالدین اسعد گرگان تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در این مراسم گفت: جشنواره فیروزه جلوه ای از ظرفیت ها و توانمندی‌های استان در ابعاد گوناگون  است.

وی بیان کرد: در این جشنواره جلوه هایی از فرهنگ بومی منطقه که از گذشتگان به ما رسیده نمایش داده شد که شایسته است با رعایت ظرافت های فرهنگی و بهره‌مندی از اندیشه، برای توسعه آن در راستای تقویت فرهنگ و اقتصاد گلستان استفاده کنیم.

 

شرح زندگی شهدای گلستانی حادثه منا منتشر شد

ایرنا نوشت: کتاب "گلستان منا" شرح زندگی و معرفی ویژگی‌های ۴۹ شهید گلستانی حادثه منا با هدف تکریم و نکوداشت این شهیدان منتشر شد.

این کتاب در ۲۲۶ صفحه توسط انتشارات موسسه فرهنگی میرداماد در زمستان امسال به چاپ رسید.

حادثه منا در دوم مهرماه ۱۳۹۴ روز عید قربان در مکه مکرمه اتفاق افتاد.

 

رسانه ها ظرفیت ویژه‌ای در امیدآفرینی به جامعه دارند

ایرنا نوشت: معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: رسانه ها ظرفیت ویژه ای در نهضت امیدآفرینی و استفاده از قابلیت های استان در جامعه اسلامی دارند.

سیدعلی مهاجر نهاردانی در جلسه  هم اندیشی جمعی از اصحاب رسانه بسیج رسانه استان به مناسبت آغاز ایام دهه مبارک فجر  در  سالن استانداری افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه رسانه ای گلستان در به ظرفیت رساندن پتانسیل های استان، شناسایی نقاط ضعف، ارائه راهکار برای رفع مشکل، پررنگ کردن نقاط قوت و شناساندن آن به جامعه در راستای نهضت امید آفرینی نقش ویژه ای دارند.

وی ضمن اهمیت ویژه نقش رسانه ها تاکید کرد: تمامی مدیران اجرایی استان موظف به تعامل گسترده با رسانه ها و استفاده از ظرفیت رسانه های استان جهت شکوفایی و رونق اقتصادی و جذب سرمایه در منطقه هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار