رئیس هیات سوارکاری خراسان شمالی گفت: 2 داور خارجی اسب های اصیل ترکمن را فردا جمعه در دومین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در بش قارداش بجنورد از نظر زیبایی و اندام قضاوت می کنند.

قضاوت 2 داور خارجی اسب های اصیل ترکمن

به گزارش گلستان24؛علی مبارکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پانزدهیمن جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن، 2 داور از اسلواکی و روسیه حدود 250 راس سراسب را داوری خواهند کرد.
وی گفت: در این جشنواره، اسب های اصیل ترکمن از استان های تهران، گلستان، زنجان، کرمانشاه، خراسان رضوی و شمالی، مازنداران و آذربایجان داوری خواهند شد. 
وی با بیان اینکه معرفی جایگاه اسب اصیل ترکمن از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است گفت: در پایان مسابقات که در 10 رده برگزار می شود و در هر رده به اسب های اول 30 میلیون ریال، اسب دوم 20 میلیون ریال و اسب سوم 10 میلیون ریال جایزه اهدا می شود.
مبارکی افزود: همچنین جوایز غیرنقدی برای هر اسب 20میلیون ریال شامل حکم قهرمانی رزت، کاپ قهرمانی و مکمل های معدنی و غیره است.
صنعت اسب ترکمن می تواند سبب افزایش درآمد روستاییان محروم بویژه روستاییان راز وجرگلان شود اما برخی بی توجهی ها سبب شده تا این صنعت رونق چندانی نداشته باشد.
در استان خراسان شمالی سه هزار سر اسب وجود دارد که یک هزار سر آن اسب اصیل ترکمن است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار