پس از ماه مبارک مبارک و تعطیلات عید سعید فطر و ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، انتظار این می‌رود که تماشاخانه‌های سراسر کشور فعالیت خود را با انرژی مضاعف آغاز کنند و گرما به سالن‌های تئاتر باز گردد.

سالن‌های نمایش در انتظار مخاطبان بیشتر/ درام‌های جدید اجتماعی به صحنه می‌آیند

به گزارش گلستان 24 ؛ پس از ایام ماه مبارک رمضان و رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و عید سعید فطر انتظار این می‌رود که تماشاخانه‌های سراسر کشور فعالیت مجدد خود را با انرژی مضاعف آغاز کنند.

همانگونه که شاهد بودیم بسیاری از سالن‌های نمایشی در ماه گذشته به دلیل مشغولیت‌ها و روزه داری مردم مخاطب کمتری داشته و خیلی از صندلی‌های تئاترها خالی ماندند. حال منتظر هستیم تا ببینیم با ورود نمایش‌های جدید به صحنه‌های نمایشی کشور و به ویژه تماشاخانه‌های تهران وضعیت از نیمه خرداد ماه به چه صورتی خواهد بود.

بیشتر نمایش‌های تازه اجرا در ژانر اجتماعی و درام خواهند بود.

تعدادی از نمایش‌های جدیدی که در این روزها اجرایشان را در تماشاخانه‌های تهران آغاز می‌کنند، از نظر می‌گذرانیم:

*پرفورمنس وجود

پرفورمنس حرکتی (بوتو) طراحی و بازی بهزاد غلامی از ۲۶ اردیبهشت ماه تا ۲۴ خرداد هر شب ساعت 20:15 در خانه نمایش دا اجرا می‌شود.

این اجرا، «وجود» انسان را به تصویر می‌کشد و او را در میان انبوه قضاوت‌ها از تنش می‌میراند و در این وجود و عدم وجود تنهایی انسان متبلور است.

*«است» در تالار مولوی

نمایش «است» نویسندگی پرنیا شمس و امیر ابراهیم زاده ،‌دراماتورژ شهاب رحمانی و کارگردانی پرنیا شمس از هفدهم خرداد ماه اجرایش را در سالن اصلی تالار مولوی آغاز می‌کند.

بازیگران این کار پروانه ذابح، یاسمن رسولی، نگار رئوفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی، ماهور میرزانژاد هستند.

ژانر این نمایش اجتماعی است.

*هیپوفیز در گرگان 

نمایش هیپوفیز بازنوشتی از نمایشنامه دختر یانکی، نوشته نیل سایمون، ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی زهرا بارچیان و نویسندگی کوروش نریمانی از شنبه، هجدهم خرداد ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۹ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز می‌کند.

این نمایش دارای تخفیف بیست تا سی درصدی آغاز کار است. بازیگران نمایش محمدحسین شمس، رضا پورتراب زاده، زهرا بارچیان هستند.

دو روزنامه نگار آس و پاس ، مجله‌ای به نام هیپوفیز منتشر می‌کنند که در آن به تبلیغ قد بلندی افراد جامعه می‌پردازند. کار و بار مجله رونقی ندارد و آن دو حتی برای تأمین مبلغ اجاره آپارتمان خود مجبورند برده‌وار در خدمت صاحبخانه پیر خود باشند. در این اثنا دختری ورزشکار به همسایگی آن‌ها می‌آید که آن دو را اسیر یک مثلث و بعد یک مربع عشقی می‌کند.

*شاهنامه آخرش خوشه؟

نمایش «شاهنامه آخرش خوشه» ، پیوند فضای مدرن و سنتی در شاهنامه از نوزدهم خرداد ماه اجرایش را هر شب ساعت ۲۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند. 

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی شاهین گل کار اجرا می‌شود و دارای تخفیف بیست تا سی درصدی است.

بازیگران کار (به ترتیب حروف الفبا) نصیر ابرچی، مهدی امین غفاری، رها رفیعی، مریم شیرکوند، امیرحسین(شاهین)گل کار، آرمان یاراحمدی هستند.

داستان از این قرار است که زال پدر رستم صاحب فرزندی می‌شود که او را شغاد نام می‌نهد. ستاره شناسان و اختربینان طالع آن پسر را شوم پیشگویی کرده و به زال می‌گویند.

*خیانت به پینتر

نمایش خیانت به پینتر به نویسندگی و کارگردانی رضا الهی از نوزدهم خرداد ماه اجرایش را در سالن اصلی تالار مولوی آغاز می‌کند. این نمایش ۵۰ دقیقه و دارای بازیگرانی چون  اسماعیل کمالی دهقان، عرفان امین و پریا مهاجرانی است.

این اثر کاندیدا نمایشنامه ، دو کاندیدا بازیگری مرد، کاندیدا طراحی صحنه از بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی است. ابتدای این نمایش بدین گون هاست که عارف وارد خانه می‌شود و برادرش عارفان را با حوله حمام در حال شستن لباس می‌بیند.

*نمایش اِیبی (AB)

نمایش اِیبی (AB)] به نویسندگی و کارگردانی پوریا رستمی در این ماه اجرایش را در تماشاخانه ملک آغاز می‌کند.

بازیگران نمایش امیرعلی محمدنیا، علی ترابی، مهسا جوادی، شقایق سرسختی، سینا سعادت، امیرمحمد عیسی زاده، آرمان کاوسی، محمد معروفی، مائده معینی، نازگل محمدی، آناهیتا نوروزی، محمدرضا نیکخواه بهرامی، یاس هاشمی پوراصل، تهیه کننده: شقایق سرسختی، پوریا رستمی هستند.

این نمایش روایتی است از آدمی که هیچ هویتی ندارد.

*چشم به راه میرغضب

نمایش چشم به راه میرغضب نویسنده، طراح و کارگردان حسین کیانی اجرایش را از ۲۲ خرداد در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند. این نمایش ساعت 20:30 به صحنه می‌رود.

بازیگران کار علی سلیمانی، سیروس همتی، مجید رحمتی، وحید نفر، سهیل ملکی هستند.

داستان از این قرار است که ذبیح و رضی یکی مستبد و دیگری مشروطه خواه در دوره استبداد صغیر محمدعلی شاه به اعدام محکوم می‌شوند...

*مرگ سایه‌ها بر صحنه تئاتر

نمایش مرگ سایه‌ها به نویسندگی و کارگردانی پارسا محمدزاده از هجدهم خرداد ماه هر شب ساعت ۱۹/۳۰ به صحنه تماشاخانه آژمان می‌رود. این نمایش دارای تخفیف سی درصدی فروش است.

بازیگران کار یاسمن فرازیان، مهرناز حسینی، کیمیا حسین زاده، آوا وفاخواه، فرزاد دشتی، لادن فرهادیان، بهنوش یزدی زاده، علی حسینی، شیما حسینی، شایلین جلالی، نگار امیدعلی و تهیه کننده مهکامه فتاحی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است که «دوست داشتید با نویسنده زندگیتون حرف بزنید؟»

*اکیپ در تالار مولوی

نمایش اکیپ به نویسندگی محمدصادق خیمه کبود و کارگردانی محسن آقاقدیری از نوزدهم خرداد ماه اجرایش را در تالار مولوی ، سالن کوچک هر شب ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) امیرحسین بابا اکبری، علی سلیمانی، علی صادقی، علیرضا لطفی زاده، ابوالفضل محمدی‌کیا هستند.

پنج دوست، هنگام بازگشت از سفر دچار شک و تردید می‌شوند که بازگشت‌شان را مبهم می‌کند. ژانر این نمایش اجتماعی است.

*نمایشنامه‌خوانی دویدن در میدان تاریک مین

نمایشنامه‌خوانی دویدن در میدان تاریک مین به کارگردانی رسول حسن پور در سه روز ۲۳،۲۴ و ۳۱ خانواده هر عصر ساعت 17:30 در تماشاخانه آژمان به اجرا می‌رود.

بازیگران نمایش (به ترتیب خوانش) رسول حسن‌پور، امیر جوشقانی، عباس خادم، علیرضا حسن‌پور و صحنه خوان و مشاور کارگردان علی‌رضا سید هستند.

داستان ازاین قرار است که کوهی از آدم‌های نمایش بازجویی می‌کند و می‌خواهد آن‌ها را شبیه خود کند.

*سرنوشت از سر نوشت

نمایش «سرنوشت از سر نوشت» از نریل گودارد و کارگردانی یسنا پورسینا از سوم تا سی و یکم خرداد ماه در کافه گالری گلاب اجرا می‌شود.

بازیگر این نمایش آویشن بیکائی و تهیه کننده سیامک انصاری است. این تئاتر تک پرسوناژ شما رو به فکر کردن و واکاوی درونتون مجبور می‌کنه. ما اینجا دور هم ‌جمع می‌شیم از چیزایی حرف می‌زنیم که خیلی وقت‌ها جرات گفتنش رو نداشتیم. با هم از درون خودمون آگاه می‌شیم و سعی می‌کنیم به خودشناسی بیشتری برسیم.

این نمایش داستان زندگی زنی پرحرف است که پیش خدمت کافه شده است.

*اسم من آنیاست، من شوهرم رو کشتم

نمایش «اسم من آنیاست من شوهرم رو کشتم» به نویسندگی و کارگردانی شیرین موسوی از شانزدهم خرداد ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۹ آغاز کرده است. این نمایش هم دارای تخفیف ۲۵ درصدی است.

بازیگران این کار کیمیا رازقی، علیرضا صادق‌پور، امیرحسین بختیاری، نیلوفر بیرامی، وحید خوش‌اقبال، امیر حسن‌بیک هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار