همزمان با هفته ازدواج، نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام از عصر روز گذشته در گرگان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام در مرکز گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام با حضور استاندار گلستان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و جمع کثیری از مردم استان گلستان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در این مراسم گفت: اقوام مختلف از استان های خراسان رضوی و شمالی، لرستان، کردستان، مازندران، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان و گلستان آداب و رسوم هنگام ازدواج قوم خود را به نمایش خواهند گذاشت.

بهمن طیبی گفت: این جشنواره تا پانزدهم مرداد ماه از ساعت 17 الی 23 در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برپا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این جشنواره 40 غرفه ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های ازدواج، روانشناسی، تغذیه، ژنتیک، مذهبی و ... دایر شده است.

در ادامه مراسم افتتاحیه استاندار گلستان گفت: تنوع اقوام در گلستان یکی از مهمترین دلایل میزبانی این استان از جشنواره ازدواج اقوام است.

هادی حق شناس تصریح کرد: تلاش کنیم ازدواج‌ های آسان بیشتر شود تا شاهد تحکیم خانواده و ترویج سنت ‌های ساده و اصیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آداب اصیل ایرانی و اسلامی در این جشنواره معرفی و ترویج خواهد شد.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: ظرفیت گلستان در برگزاری جشنواره‌ ها و توانمندی جوانان بسیار بالا است.

اعظم کریمی با اشاره به اینکه حرفه‌ ای ترین گروه‌ های اقوام در این جشنواره حاضر شدند، خاطرنشان کرد: مرور این آیین ‌های کهن گرد و غبار دوری مردم از آداب و رسوم ازدواج را از بین خواهد برد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار