امام جمعه شهرستان مرزی گنبدکاووس با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت که این مناسبت بزرگ نماد پیشگامی ملت ایران در استکبار ستیزی است که همواره باید در بین آحاد مختلف مردم بویژه نسل نوجوان و دانش آموز، زنده نگه داشته شود.

امام جمعه گنبد: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در مراسم متمرکز نواختن زنگ ۱۳ آبان در دبیرستان نمونه دخترانه بصیرت گنبدکاووس همچنین با محکوم کردن اقدام رییس جمهوری فرانسه در تایید و حمایت از برخی نشریات این کشور در هتک حرمت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، افزود: با این اقدام زشت و غیراخلاقی، باطن پلید، دروغین و ستیزه‌جوی دشمنان اسلام نمایان شد.

وی به مناظره ۲ نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: استفاده مکرر از الفاظ زشت توسط این نامزدها که خود را رهبران جهان می‌دانند، علاوه بر اینکه آبروی آنها را در جهان بُرد، باطن آنها و خوی استکبار جهانی را نیز به خوبی نمایان ساخت.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: دشمنی استبکار جهانی با جهان اسلام و انقلاب اسلامی تمامی ندارد و مردم باید با حضور در صحنه، حفظ و تقویت وحدت و همبستگی خود و معرفی چهره نورانی اسلام و شخص پیامبر(ص)، مقابل دشمنان بایستند و به هتک حرمت‌های آنها پاسخ دهند.

وی با تبریک ولادت حضرت محمد(ص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، یاد و خاطره شهید "محمدحسین فهمیده" و هفته بسیج دانش آموزی را گرامی‌داشت و تصریح کرد: امروز وحدت عملی خوبی بین اقوام و مذاهب ساکن در استان گلستان و منطقه گنبدکاووس وجود دارد که باید با احترام و تکریم یکدیگر آنرا حفظ و تقویت نماییم.

همچنین مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز شهید کشور و ۴۴ شهید دانش آموز این شهرستان، گفت: تقارن ۱۳ آبان امسال با ایام ولات نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، فرصت خوبی برای تقویت اتحاد و همبستگی و ایستادگی در برابر دشمنان و خنثی کردن توطئه‌های آنها است. 

 کمال الدین نظرنژاد افزود: هرسال سه زنگ ملی شامل "بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی و ۱۲ بهمن شروع جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب، در مدارس کشور نواخته می‌شود که هر کدام اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود ۸۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار