مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: اصحاب رسانه با انعکاس اخبار در افزایش مشارکت‌های مردمی و اعتمادسازی مردم به کمیته امداد نقش مؤثری دارند.

رسانه‌ها در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت‌های مردمی تأثیرگذارند

به گزارش گلستان24 به نقل از سایت خبری کمیته امداد، امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در دیدار با هیئت تحریریه خبرگزاری مهر استان گلستان گفت: حمایت مسئولان از اصحاب رسانه باعث رشد و انگیزه بیشتر خبرنگاران می‌شود که نتیجه آن توسعه استان را به همراه دارد.

حسین پور با اشاره به تأثیر تحلیل‌ها و انعکاس اخبار اهالی قلم در افزایش اعتماد عمومی مردم به این نهاد افزود: رسانه‌ها با انعکاس اخبار و اقدامات کمیته امداد به آحاد جامعه موجب افزایش مشارکت‌های مردمی می‌شود برای همین در امور خیرخواهانه این نهاد شریک هستند.

وی با اشاره به افزایش دو برابری مشارکت‌های مردمی در سال جاری گفت: کمیته امداد استان گلستان در سال جاری با جذب ۶۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توانست خدمات بهتری به نیازمندان ارائه دهد که تحقق این مهم نیز از آثار عملکرد خوب رسانه محسوب می‌شود.

حسین پور با اعلام آمادگی برای افتتاح مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران می‌توانند با افتتاح این مرکز در تعامل دوسویه با کمیته امداد به رفع مشکلات و مطالبات مردمی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در ۳۲ سرفصل به مددجویان تحت حمایت خود خدمات ارائه می‌دهد افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، اعتقادی، مهارت‌های زندگی، روانشناسی خانوارهای نیازمند و آموزش مهارتی زنان سرپرست خانوار از برنامه‌های حوزه فرهنگی است.

حسین پور بابیان اینکه چهار هزار مددجوی گلستانی فاقد مسکن هستند یادآور شد: تاکنون هشت میلیارد تومان در حوزه خدمات عمرانی مددجویان این نهاد در سال جاری هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه درمان مددجویان گفت: کمیته امداد استان گلستان دارای ۲۹ هزار خانوار بیمه‌شده بخش درمانی و شش هزار خانوار بیمه‌شده تأمین اجتماعی است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه ۴۶ درصد مددجویان این نهاد دارای توان انجام کار هستند عنوان کرد: آموزش و مهارت‌آموزی این افراد در اشتغال‌زایی و توانمندسازی آن‌ها مؤثر است تا با اتکا به توانایی خود با تسهیلات و آموزش‌های این نهاد شاغل شوند و کسب درآمد کنند.

وی با توجه به رتبه نخست سال گذشته این نهاد در بخش اشتغال افزود: تاکنون ۳۸ میلیارد تومان از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ابلاغی این نهاد جذب‌شده و برای دو هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجادشده است.

حسین پور متذکر شد: مهاجرت، اعتیاد، طلاق، تصادف جاده‌ای و نظام نامناسب بیمه از عوامل تولید فقر در جامعه است که نیازمند ارائه خدمات هدفمند در زمان مشخص به نیازمندان برای کاهش و رفع فقر این افراد از سوی کمیته امداد است.

وی با تأکید بر تجمیع مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمات اثربخش به نیازمندان گفت: امید است با همسو کردن مؤسسات خیریه با مراکز نیکوکاری با استفاده از تجربیات کمیته امداد بتوانیم هدفمندانه به اقشار آسیب‌پذیر بیشتری کمک کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار