سلطانی‎فر:

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اشتغالی که در کشور ایجاد می‎شود مربوط به جوانان است، گفت: جوان‎گرایی در مدیریت‎های مختلف ستاد و وزارت را دنبال می‎کنیم و در ۶ ماه گذشته بیش از ۵ نفر از جوانان زیر ۴۰ سال را در استان‎ها به‎کارگیری کردیم.

بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

به گزارش گلستان24؛مسعود سلطانی‎فر پیش از ظهر امروز در نشست هم‎اندیشی وزیر ورزش و جوانان با هیئت‎های ورزشی و سازمان‎های مردم‎نهاد استان گلستان اظهار داشت: توفیق پیدا شد که در روزهای پایانی سال 1396 در استان گلستان حضور داشته باشم و پیشاپیش سال 1397 را به هم‎وطنان که برای عزت و اقتدار ایران تلاش می‎کنند، تبریک عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: طلیعه سال 1396 با حضور گسترده مردم در انتخاب و رای قاطع آن به رئیس جمهوری که در دوره گذشته مورد اعتماد قرار گرفته بود سبب شد که مدیریت کشور برای 4 سال آینده نیز در اختیار آقای روحانی باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با عزم دولت نهضت سازندگی در کشور آغاز شد تا بتوانیم در ابعاد توسعه کشور موثر باشیم، در سال 1396 مواردی مانند زلزله غرب کشور، حادثه کشتی سانچی و ناآرامی‎هایی محدود دی ماه و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج را شاهد بودیم که ذهن مردم را مکدر کرد اما حرکت توسعه و سازندگی با وجود محدودیت‎ها دنبال می‎شود.

سلطانی‎فر یادآور شد: ایران کشوری بزرگ با دارا بودن یک سابقه نزدیک به 10 هزار ساله همواره در طول تاریخ بزرگ و پرقدرت و تاثیرگذار بوده و محوریت حوادث و وقایع بخش بزرگی از جهان را برعهده داشته و امید داریم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند گذشته‎های ایران اسلامی به عظمت و اقتدار و تاثثیرگذاری در منطقه بازگردیم.

وی گفت: در افق 1404 این هدف را دنبال می‎کنیم که در عرصه‎های مختلف بتوانیم قدرت نخست منطقه شویم اگر چه فشارها و تقابل‎هایی بین ما و کشورهای بزرگ به وجود آورده که سبب شده موانعی برای رسیدن به این چشم انداز به وجود بیاید اما حرکت آبادانی کشور به گونه‎ای است که بتوانیم موجبات رفع و آسایش مردم را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اعتماد متقابل بین مردم و نظام سبب توسعه کشور در سال‎های گذشته شده است، افزود: تلاش داریم با ایجاد امید در بین مردم بتوانیم به آینده روشن چشم داشته باشیم و برنامه‎ریزی‎ها را پرقدرت دنبال کنیم.

سلطانی‎فر افزود: در سال 1397 با رویکرد حل مشکلات اقتصادی به ویژه حل مشکل اشتغال به ویژه برای جوانان و بانوان به تقویت عنصر اعتماد و امید کمک کنیم.

وی گفت: در بودجه سال آینده پیش‎بینی کردیم که یک میلیون شغل ایجاد کنیم و باید منابع لازم برای این یک میلیون شغل به وجود بیاید.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان با استفاده از منابع توسعه ملی و سهم بانک‎های کشور پیش‎بینی شده تا زمینه اشتغال روستائیان را فراهم کنیم، گفت: بخش خدمات در روستاها با سرمایه‎گذاری می‎تواند رونق و اشتغال ایجاد کند، مورد توجه است.

سلطانی‎فر افزود: دولت 2 طرح بزرگ را در دستور کار قرار داده که اجرای آن می‎توان تاثیر بسزایی در اشتغال داشته باشد، یکی از این طرح‎ها احیای بافت فرسوده است و همه می‎دانید که وقتی بخش مسکن در کشور فعال شود 200 رسته نیز در کشور فعال می‎شود.

وی گفت: دولت با هدف ایجاد رفاه بیشتر و امنیت بیشتر این مهم را دنبال می‎کند و منازل مسکونی در بافت‎های فرسوده ضایعات زیادی داشتند و می‎توانیم از این طریق مسکن امنی را برای مردم تامین کنیم.

وزیر ورزش و جوانان به نوسازی سیستم حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با اختصاص منابع و هماهنگی بین دستگاه‎های مختلف شرایطی را فراهم کرده که مالکان شخصی خودروها به نوسازی و تعویض خودروها اقدام کنند که منجر به صرفه‎جویی مصرف سوخت می‎شود و از این محل و سیستم بانکی منابع آن تامین می‎شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با اجرای این طرح که گفته می‌شود یک میلیون نفر در صنایع خودروسازی فعال هستند اشتغالشان رونق می‎گیرد، گفت: ضایعات انسانی نیز از این طریق کاهش پیدا می‎کند.

وی از رای اعتماد به 3 وزیر که استیضاح شده بودن در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس با رای اعتماد خود به افرادی داد که کارآمدی دولت را زیر سوال می‎برند خط بتلانی کشید.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از 80 درصد اشتغالی که در کشور ایجاد می‎شود مربوط به جوانان است، گفت: با توجه به فرصتی که در دولت داریم تلاش ما بر این است که پروژه‎های نیمه‎تمام که سابقه 15 تا 20 ساله دارد مانند سالن 6 هزار نفری کریم اباد گرگان که 10 سال متوقف شده بتوانیم بخش قابل توجهی را به مرحله بهره‎برداری برسانیم.

سطانی با بیان اینکه امید داریم بسیاری از سالن‎های ورزشی تا سال 1399 به بهره‎برداری برسد، گفت: برنامه‎ریزی شده برای فجر چهلمین سال انقلاب اسلامی هر هفته یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار را در کشور افتتاح کنیم و برنامه‎ریزی در این راستا اتفاق افتاده است.

وی گفت: خیلی از فدارسیون‎های ما بلاتکلیف بودند امروز سرمان را بالا می‎گیریم که تنها یک فدراسیون با سرپرست مدیریت می‎شود و آن هم به علت آن بود که در جایی دیگر در دستگاه‎های دولتی به‎کارگیری شد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: جوان‎گرایی در مدیریت‎های مختلف ستاد و وزارت ورزش و جوانان را دنبال می‎کنیم و در 6 ماه گذشته بیش از 5 نفر از جوانان زیر 40 سال را در استان‎ها به‎کارگیری کردیم و این خود جای امیداوری است.

سلطانی‎فر افزود: زمینه برای به‎کارگیری بانوان در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و امید داریم بتوانیم در استان‎ها نیز از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

وی گفت: در سال 1397 سه رویداد بزرگ جام جهانی ورزشی فوتبال در روسیه، بازی‎های آسیایی جاکارتا و پاراالمپیک جاکارتا و المپیک جوانان را داریم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ستاد المپیک 2020 را از یک‌سال گذشته راه‎اندازی کردیم، گفت: این برای نخستین بار بود که 3.5 سال قبل از المپیک ستاد رشته‎های ورزشی برای المپیک در وزارتخانه شکل گرفته است.

سلطانی‎فر با بیان اینکه حدود 6 برابر در طول انقلاب اسلامی فضای ورزشی در کشور ساخته شده و مدال‎آوری ما نشان می‎دهد که ورزش کشور توسعه یافته است، افزود: در 8 سال قبل از انقلاب و  8 سال بعد از انقلاب شرکت کردیم که در مجموعه 18 مدال طلا آوردیم که 4 مورد آن قبل انقلاب و 14 مورد آن پس از انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت خوبی در حوزه ورزشی دارد، افزود: جوانان استان گلستان استحقاق این را دارند که یک تیم لیگ‎برتری در فوتبال داشته باشند و امید داریم این توفیق حاصل شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: قدم‎های خوبی از سوی استاندار گلستان برای حل مشکلات بسکتبال و والیبال برداشته شده و نگاه ما این است که می‎تواند توفیق‎های خوبی در ورزش در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزاران فضای ورزشی در دهه‎های گذشته از سوی شهرداری‎ها افتتاح شده، گفت: به دنبال این هستیم که آمار فضای ورزشی را در کل دستگاه‎های اجرایی کشور بدست بیاوریم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در بخش جوانان ارتباط نزدیکی وجود دارد و بحث جدا شدن معاونت جوانان در وزارت ورزش در کمیسیون‎های مجلس مطرح است تا سازمان جوانان به وجود بیاید و چه این مهم اتفاق بیفتد ما فعالیت در حوزه جوانان را تعطیل نکردیم.

سلطانی‎فر یادآور شد: تسهیلات قرض‎الحسنه جوانان در سال 1392 و 1393، 3 میلیون تومان بود که بالغ بر 10 میلیون تومان افزایش یافت و در سال آینده به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کل تسهیلات ازدواج در سال 1392 برای 2 هزار و 900 میلیارد تومان بود، افزود: در سال 1395 این میزان به  9 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش یافته و 3.5 برابر شده و امسال مرز 12  هزار میلیارد تومان را رد می‎کند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به آینده ورزشی استان امیدوار هستم، گفت: استاندار گلستان یادآور شدند که وضعیت عمومی صنایع در استان شرایط بهتری نسبت به استان‎های دیگر دارد و تصور می‎کنم که در سال‎های آینده از استان گلستان به ویژه در عرصه ورزش خبرهای خوبی را بشنویم.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار