فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال سرقت‌های مسلحانه و جرایم خشن در این شهرستان نسبت سال گذشته ۳۰۰ درصد کاهش یافته است.

جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه در گنبدکاووس ۳۰۰ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان24 ؛ سرهنگ محمود علی‌فر عصر دیروز  در دیدار مسئولان نظامی و انتظامی این شهرستان با امام جمعه گنبدکاووس اظهار داشت: با مشارکت مردم و همکاری و همراهی مسئولان و همکاران نیروی انتظامی امسال نسبت به سال گذشته میزان کشفیات و دستگیری‌ها افزایش و وقوع جرم کاهش یافته است.

وی افزود: سرقت عنف 25 درصد، سرقت‌های مهم 12 درصد و سرقت‌های مسلحانه و جرایم خشن 300 درصد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس بیان داشت: کشف انواع مواد مخدر در این مدت 156 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 51 درصد افزایش پیدا کرده است. دستگیری معتادان متجاهر نیز در این مدت 29  درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی وقوع قتل و 27 درصدی نزاع و درگیری در این شهرستان گفت: جرایم فضای مجازی نیز در این مدت رشدی 7 درصدی یافته و تاکنون 79 درصد پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

علی‌فر ماموریت نیروی انتظامی را ایجاد امنیت و مقابله و پیشگیری و کشف جرایم دانست و اظهارداشت: با توجه به شعار امسال با عنوان پلیس مقتدر، امین مردم،  اقتدار نیروی انتظامی بر جامعه محوری و مردمی بودن آن است تا احساس آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کند و باید نیروی انتظامی در مسیر اقتدار خود تعامل و رابطه صمیمانه با مردم داشته و گوش شنوا برای برآورده کردن مطالبات مردم باشد.

وی ادامه داد: مهمترین شاخص نیروی انتظامی ولایی بودن و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و در خدمت مردم بودن است که به تأسی از نهضت عاشورا در کنار سایر نیروهای مسلح از کیان جمهوری اسلامی ایران محافظت کرده و شاهد شهادت طلبی همکاران در این مسیر هستیم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس هم اظهارداشت: با توجه به شرایط حساس دنیا و منطقه، حرکت بزرگ بسیجیان در روز پنج شنبه در سراسر کشور با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری به یاد ماندنی شد.

وی افزود: این حرکت عظمت و با شکوه بودن اسلام و ایران اسلامی و شکست‌ناپذیری انقلاب را بار دیگر برای دشمنان تداعی کرده است ومواضع اسلام تبیین و تثبیت شد.

امام جمعه گنبدکاووس بیان داشت: نیروی انتظامی  به لطف الهی مایه افتخار جمهوری اسلامی است و با توجه به شعار امسال نیروی انتظامی، مردم به چشم اعتماد و اقتدار به آن نگاه می‌کنند و وظیفه آن، تامین نظم و انضباط در جامعه است.

وی گفت: مجهز بودن نیروهای انتظامی و مسلح به تکنولوژی روز و آشنایی با تمام راه‌های ممکن امروزی و نیروهای آماده خدمتگزاری، اتحاد و انسجام بین مردم و مسئولان و شهامت دستگاه قضایی باعث بالندگی و پویایی انقلاب شده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار