مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امسال دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام با محوریت وحدت اقوام برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام گلستان با محوریت وحدت اقوام برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با بیان اینکه دوره دوازدهم جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام با محوریت "وحدت اقوام" در گلستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه  فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش ملی دارد و با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان مانند فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود و پیشینه تاریخی بیش از 7000 ساله استان، گلستان به عنوان کانون وحدت اقوام شناخته شده است و بر همین اساس امسال محوریت این دوره از جشنواره را "وحدت اقوام " در نظر گرفتیم تا با برنامه‌ریزی مناسب،  آنچه که سبب انسجام بیشتر وحدت اقوام می‌شود در این جشنواره به آن پرداخته شود.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره در 2 شهرستان اشاره کرد و افزود: برای اینکه امکان دسترسی همه شهروندان گلستان به ویژه شرق استان به جشنواره اقوام ایران‌زمین فراهم شود، امسال نیز این جشنواره 4 روز در شهرستان گرگان و  برای دومین بار 4 روز در گنبدکاووس نیز برگزار می‌شود.

کریمی درباره شکل‌گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شد و امسال شاهد برگزاری دوازدهمین دوره از جشنواره هستیم.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از 29 آبان تا 2 آذر ماه در سالن محل نمایشگاه های بین‌المللی شهرستان گرگان و از 4 تا 7 آذر ماه در مجموعه ورزشی المپیک  شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار