رئیس شورای شهر گرگان:

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: سطح همکاری بین گرگان و گوانجو تقویت می شود.

سطح همکاری بین گرگان و گوانجو تقویت می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر یوسفی، شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عقد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو، اظهار کرد: گوانجو شهری بزرگ در چین است و قدمت دو هزار ساله داد.

وی افزود: این شهر بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ اقتصادی بزرگترین مرکز توزیع کفش و پوشاک و عروسک است.

یوسفی با بیان این که بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان در دو نوبت بهار و پاییز در این شهر برقرار است، ادامه داد: آن‌ها در صنعت حمل و نقل قوی هستند و ناوگان این شهر الکتریکی است.

وی اضافه کرد: ۶۱ کشور در این شهر کنسولگری داشته و ۵۰۰ شرکت برتر دنیا در این شهر دفتر فعال دارند.

یوسفی گفت: تراز تجاری خارجی این استان ۱.۲ تریلیون دلار است و گوانجو با ۳۶ شهر در ۳۳ کشور جهان خواهرخواندگی امضاء کرده است.

وی تأکید کرد: در تفاهمنامه آمده که دو شهر باید سطح همکاری را تقویت کرده و انجام اقداماتی را در زمینه‌های اقتصادی و تجاری در دستورکار خود قرار دهند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این دو شهر همچنین باید کوشش خود را جهت تقویت مبادلات و همکاری های دوجانبه در حوزه هایی مانند فرهنگ و گردشگری برای دوستی میان مردم به کار بندند.

وی اضافه کرد: در این تفاهمنامه اشاره شده که از طریق هیئت های نمایندگی، تقویت همکاری صورت گیرد.

 

بازدید از زیرساخت های شهری گوانجو

در ادامه رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: براساس این دو تفاهمنامه این دو شهر در مسیر عقد قرارداد خواهرخواندگی قرار گرفتند و قرار است بین شهر گرگان و گوانجو تبادل تجربیات در حوزه های مختاف مدیریت شهری، مباحث اقتصادی، سرمایه گذاری، اموزشی، فرهنگی و ورزشی صورت گیرد.

حمیدرضا آقاملایی افزود: علاوه بر شرکت در جلسات که به نوعی دوره آموزشی بود از زیرساخت های شهری گوانجو هم بازدید شد.

وی تأکید کرد: بازتاب حضور گرگان در گوانجو در رسانه های خارجی بیشتر بوده است.

آقاملایی همچنین گفت: مکاتبه‌ای با دفتر علوی گرگانی بابت سالروز ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان انجام شد و امیدواریم بتوانیم هفته فرهنگی مناسبی در شأن نام گرگان داشته باشیم.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار