مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: جمع کل پرونده هایی که در ۱۱ ماه سال ۹۶ وارد تعزیرات گلستان شده ۶ هزار و ۱۴ پرونده بود در حالی که در سال ۹۷ بالغ بر هفت هزار و ۹۳۵ فقره وارد شد.

امسال نزدیک به ۸۰۰۰ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی گلستان وارد شد

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان تعزیرات در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشتی، دارویی و درمان و قاچاق کالا و ارز به تخلفات رسیدگی می کند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و شروع سال نو اداره کل تعزیرات با توجه به دستورالعمل های ابلاغی طرح ویژه نظارتی سال ۹۸ تعزیرات حکومتی، طرح «تسهیل کسب و کار نوروز» را در دستور کار دارد.

حسن پور تصریح کرد: تعزیرات هم همسو و همگام با سایر دستگاه های نظارتی مانند سازمان صمت، اصناف، دامپزشکی و علوم پزشکی و غیره یک عنصر پشتیبان قانونی و مرجع رسیدگی به تخلفات است.

وی توضیح داد: طرح سهیل کسب و کار نوروز در دو مرحله، نخست از تاریخ هفت اسفندماه تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم از تاریخ یک فرودین ۹۸ لغایت ۱۵ فرودین اجرا می شود.

حسن پور گفت: ۲۹ نیروی تعزیرات در سطح استان کشیک بوده و حتی در ساعات غیر اداری هم شیفت هستند؛ آنها به پرونده هایی که ضابطان تشکیل می دهد، رسیدگی می کنند.

وی با بیان این که در مرکز استان دو شعبه سیار و دو شعبه ثابت وجود دارد، گفت: شعبه سیار به همراه نمایندگان سازمان صمت و اصناف و غیره از واحدهای صنفی بازدید می کنند و اولویت رسیدگی هم آن دسته از کالاهایی است که عمدتاً در سبد خانوار از اهمیت بیشتری برخوردار است، مانند آجیل، خشکبار، شیرینی، کیف و کفش، اقلام پروتئینی، بلیط هواپیما، هتل ها، متل ها، راه آهن و غیره.

۷۸۰۰ پرونده در سال ۹۷ مختومه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان بیان کرد: جمع کل پرونده هایی که در ۱۱ ماهه ۹۶ وارد تعزیرات گلستان شده ۶ هزار و ۱۴ پرونده بود در حالی که در سال ۹۷ بالغ بر هفت هزار و ۹۳۵ فقره وارد شد.

وی افزود: در سال ۹۶ از تعداد پرونده ای که وارد شد پنج هزار و ۹۶۵ فقره را مختومه کردیم ولی در سال ۹۷، هفت هزار و ۸۰۰ فقره پرونده مختومه شد.

حسن پور تصریح کرد: عملکرد ما از سال ۹۶ به ۹۷ حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال ۹۶ حدود ۱۲۴ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال محکومیت داشتیم در حالی که در سال ۹۷ تعزیرات گلستان بیش از دو تریلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

حسن پور گفت: از هفت هزار و ۹۳۵ فقره پرونده ای که در سال ۹۷ وارد شد پنج هزار و ۳۸۲ فقره مربوط به کالا و خدمات، هزار و ۷۹۵ فقره هم در زمینه بهداشتی و ۷۵۸ پرونده هم مربوط به قاچاق بود.

وی عنوان کرد: در همه آیتم ها (کالا و خدمات، بهداشت و قاچاق) افزایش پرونده داشتیم، در تخلفات کالا و خدمات (گرانفروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، احتکار و غیره) ۴۰ درصد افزایش، در بهداشت ۲۱ درصد افزایش پرونده داشتیم.

حسن پور یادآور شد: در ۱۱ ماهه سال ۹۶ هزار و ۴۸۴ پرونده تخلف بهداشتی داشتیم در حالی که در سال جاری این رقم هزار و ۸۱۴ پرونده بود.

وی گفت: در قاچاق کالا در سال ۹۶ حدود ۶۸۹ پرونده داشتیم ولی در سال ۹۷ حدود ۷۵۸ فقره پرونده وارد شده است.

حسن پور تصریح کرد: طی سال ۹۷ حدود ۷۵۸ پرونده قاچاق وارده داشتیم که ۷۵۴ فقره مختومه شد. در زمینه بهداشتی هزار و ۷۹۵ پرونده وارده داشتیم که هزار و ۸۱۸  فقره مختومه و در زمینه کالا و خدمات هم پنج هزار و ۴۸۲ وارده سال ۹۷ بود که پنج هزار و ۲۳۲ فقره مختومه شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار