استاندار گلستان:

استاندار گلستان پروژه پارک موزه دفاع مقدس را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی استان برشمرد و از تاخیر چند ساله در اجرای این پروژه گلایه کرد و گفت: شایسته نیست که دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های مشارکتی فعالیت لاک‌پشتی داشته باشند.

پروژه پارک موزه دفاع مقدس از مهمترین اولویت‌های فرهنگی استان است

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان توانایی انجام اقدامات بزرگ را دارد و شایسته نیست دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های مشارکتی فعالیت‌های لاک پشتی داشته باشند.

وی عدم ساماندهی مناسب در عملیاتی کردن و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس را یکی از دلایل تاخیر اجرای این پروژه دانست و تصریح کرد: این به آن معنا نیست که اراده‌ای در دستگاه‌ها وجود ندارد بلکه باید متناسب با توان هر دستگاه تقسیم کار صورت گیرد و مسوولان متناسب با توان خود پای کار بیایند.

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه مذکور طی دو سال و نیم آینده از پیش‌بینی اعتبار 8 میلیارد تومانی در تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: باید حدود 2 میلیارد تومان طی 6 ماهه آینده از طریق دستگاه‌ها تامین شود و در سال‌های 1397 و  مبلغ1398 ، 6 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار کنیم لازم است پیمانکار این پروژه فعال شود و کار در قالب سازماندهی جدید مورد پیگیری قرار گیرد.

هاشمی افزود: کارگروه پنج نفره‌ای به عنوان کارگروه فرعی شورای هماهنگی نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید هر چه زودتر تعیین شوند و سه وظیفه مهم را دنبال کنند تا اعتبارات مذکور از طریق دستگاه‌های اجرایی تعیین سهم شود این کار اجباری نیست و باید در سایه وفاق و همدلی ایجاد شود.

استاندار گلستان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نماینده شهرداری و علمای بزرگ استان خواست در قالب این کمیته قرار بگیرند تا با محوریت مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای دستگاه‌ها تعیین سهم شود سازمان برنامه و بودجه 500 میلیون تومان به این پروژه تزریق کند.

هاشمی افزود: در آستانه چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و تهدید دشمن هنوز علیه این نظام تمام نشده است، بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم دشمنان هر غلطی می‌خواستند علیه این نظام انجام دادند ولی به نتیجه نرسیدند اما نباید فکر کنیم همه چیز آرام است خیلی‌ها منتظر هستند در حوزه ارزش ها آسیب ببینیم.

وی بیان کرد: اگر به ارزش‌های اسلامی و اعتقادات دینی باور داریم باید در انجام کار و مسوولیت خودمان خصوصا پروژه‌های فرهنگی را به سرانجام برسانیم حتی اگر شهرداری بتواند به تنهایی این پروژه را تکمیل کند نباید به تنهایی این دستگاه پای کار بیاید، در کار فرهنگی بزرگ باید همه دستگاه‌ها ورود کنند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه همه چیز را نباید فقط به گردن دولت بیاندازیم، تصریح کرد: این که دستگاه‌ها کمک خود را برای انجام این پروژه اعلام کردند نشانه خوبی است، ۲۳ دستگاه در این شورا عضو هستند حضور به تنهایی خاصیتی ندارد باید سهمی برای خود قائل شوند، ما نمی‌خواهیم خودمان را به مرحله غیرت بیندازیم اما فراموش نکنیم که استان‌های دیگر در اجرای ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس خیلی جلوتر هستند.

هاشمی بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تاخیر در اجرای این پروژه به معنای نداشتن اراده نیست بلکه ساماندهی خوبی اتفاق نیفتاده بود، باید تقسیم کار شود هر دستگاه اجرایی باید متناسب با توانایی خود باید پای کار بیاید.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دولتی و پیام نور به عنوان دستگاه فرهنگی می‌توانند در تسریع این حرکت فرهنگی پای کار بیایند همانطوریکه استان گلستان در کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه با سپاه نینوا استان گلستان و مجموعه دستگاه‌های اجرایی پای کار بودند و ۳۵ کانکس اضافه ساختیم حتی نیاز نیست دیگر آنها را بفرستیم این نشان از اراده مسوولان و مردم این استان دارد.

استاندار گلستان ابراز کرد: لازم نیست در بحث سخت افزاری فقط حرف بزنیم باید در بخش خاطرات، اسناد و ایده‌های نو ایجاد جذابیت کنیم، نمی‌توانیم کار 200 میلیاردی انجام دهیم اما باید اقدامات نو داشته باشیم تا در ذهن گردشگر و یک جوان این کار ماندگار شود افتخارات سرداران، شهدای مدافع حرم، رزمندگان و جایگاه 4 هزار شهید استان گلستان باید برای نسل آینده ترویج شود.

هاشمی بر لزوم تشکیل کمیته پشتیبانی و تامین مالی برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این کمیته برای سالهای 1397 و 1398 می‌تواند برنامه‌ریزی کند سازمان برنامه و بودجه نیز باید سهم خود را مشخص کند.

وی گفت: کمتر از دو ماه دیگر جلسه بعدی را خواهیم گذاشت تا قبل از عید نوروز دو جلسه دیگر برگزار می‌شود و از روند فعالیت‌ها گزارش‌گیری می‌کنیم تا مردم متوجه شوند چه کسی اراده برای انجام کار را دارد و چه کسی ندارد، در این راستا افراد اجرایی در انجام کار را می‌سنجیم و در جلسه آینده متوجه می‌شویم که چه کسی می‌تواند این کار را انجام دهد.

استاندار گلستان با انتقاد از اعضای شورای این جلسه گفت: در این جلسه جدیت لازم را در دستگاه‌ها ندیدم، باید حداقل 10 جلسه دیگر گذاشته شود تا کاملا توجیه شوند، کارگروه محتوایی هم باید شکل بگیرد پنج موضوع محتوایی را جلو ببرید و گزارش عملکرد بدهید و بگویید از ظرفیت دستگاه‌ها چقدر استفاده کردید، این هنر شماست کمیته فرهنگی، محتوایی و کارگروه فرعی را هدایت کنید.

هاشمی با تاکید بر اینکه همه ما بدهکار شهدا هستیم و باید این را در عمل نشان دهیم، ابراز کرد: بنده فکر می‌کردم برای باغ موزه دفاع مقدس استان گلستان در همان سال‌هایی که بُرد رسانه‌ای پیدا کرد به سرانجام رسیده است اما به تازگی متوجه شدم این پروژه بعد از ۶ سال همچنان  نیمه کاره باقی مانده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار